نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 19:59

آیت‌الله سعیدی: حرکت فلسطین نویدی برای تحقق مبارزه با فساد در عالم است

امام جمعه قم، حرکتی که در فلسطین آغاز شده را نویدی برای تحقق مبارزه با فساد در عالم دانست و گفت: پیدایش هر نهضت و مکتبی به قیام مردم نیاز دارد؛ ولی برای ماندگاری یک حرکت و قیام باید پایه‌های اعتقادی آن حرکت تحکیم و تثبیت شود؛ بنابراین با ایجاد شور و هیجان به‌تنهایی حرکت به ثمر نمی‌نشیند و ادامه نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار داوود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه ورود حضرت معصومه (س) به قم منشأ یک تحول بزرگ نه‌تنها در قم بلکه با محوریت قم در جهان شد، اظهار کرد: در روایات هم نسبت به شهر مقدس قم تعبیراتی بیان شده است از جمله اینکه که علم، معرفت و بصیرت از این شهر به کل دنیا نشر پیدا می‌کند.

 وی حرکتی که در فلسطین آغاز شده را نویدی برای تحقق مبارزه با فساد در عالم دانست و گفت: پیدایش هر نهضت و مکتبی به قیام مردم نیاز دارد؛ ولی برای ماندگاری یک حرکت و قیام باید پایه‌های اعتقادی آن حرکت تحکیم و تثبیت شود؛ بنابراین با ایجاد شور و هیجان به‌تنهایی حرکت به ثمر نمی‌نشیند و ادامه نمی‌یابد.

 امام جمعه قم، مبارزه با فساد را از کارهای اصلی، مهم و پایه‌ای برای ماندگاری هر نهضت و انقلابی دانست و افزود: برای مبارزه با فساد باید فساد را بشناسیم، اولویت‌ها را تشخیص دهیم و نسبت به روش‌های مفسدان و راه‌های مقابله با آن شناخت داشته باشیم؛ زیرا مفسدان تلاش می‌کنند که در دستگاه محاسباتی مردم دست‌کاری کنند و واقعیت‌ها را وارونه نشان دهند.

 وی با بیان اینکه باید راه‌حل‌های منطقی و مشروع مبارزه با مفاسد را بشناسیم ابراز کرد: باید از نتایجی که به‌دست‌آمده حفاظت شود و این‌جور نباشد که فسادی را پیدا کنیم و از بین ببریم و آن سنگر را به حال خودش رها کنیم.

 سعیدی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد مبارزه با انسان‌های مفسد است، افزود: در مواجهه اول با مفسدان باید هدف شما برگرداندن شخص مفسد به دامن جامعه باشد همان‌طور که خداوند وقتی به حضرت موسی برای مبارزه با فساد فرعون مأموریت داد فرمود به سراغ فرعون بروید و با او با زبان نرم سخن بگویید تا شاید به دامن جامعه برگردد و خدا را به یاد بیاورد و از خدا بترسد.

 وی با تأکید بر اینکه نگاه شما به مبارزه با فساد و مفسد باید متفاوت باشد، ابراز کرد: هدف از مبارزه با فساد ریشه‌کن‌کردن فساد است ولی در مبارزه با مفسد ازبین‌بردن در کار نیست بلکه هدایت و اصلاح مدنظر است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در مبارزه با فساد باید مردم برای اجرای قسط و عدل به پا خیزند، گفت: بازسازی انسان‌ها از بازسازی اشیا ارزش بیشتری دارد و اگر افراد مفسد اصلاح شوند و برگردند اثر بیشتری در اصلاح جامعه دارند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536425

مهمترین اخبار ایران و جهان: