نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 15:48

انتقاد از کم بودن اعتبارات اختصاص یافته به حوزه فرهنگی

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزینه کرد دولت‌ها در حوزه فرهنگ کم بوده و در عمل نیز این موضوع قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۷ آذر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در خطبه ۱۱۰ نهج البلاغه مشهور به خطبه «دیباج» همه ما را نصیحت فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با قرائت بخشی از این خطبه، گفت: امام علی علیه السلام در بخشی از این خطبه «محکم‌ترین وسیله برای تقرب به ذات پروردگار را ایمان به خدای یکتا، رسولان الهی و و اجرای فرامین خداوند» می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: مبدا، معاد، خالق همه عالم و نظام آفرینش همچنین مبدا همه زیبایی‌ها خداوند متعال است که از عالم مادی تا جبروت و عالم هستی را خلق کرده است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید تلاش کند که خود را به مبدا هستی متصل گرداند، افزود: همه موجودات وجود خود را از خداوند و مبدا هستی می‌گیرند و مهم این است که انسان در این راه به معرفت برسد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ایمان به احکام و فرامین الهی در عمل را یک ضرورت دانست و ادامه داد: اگر حلال و حرام نکنیم، اهل نماز و روزه نباشیم و دستورات الهی را رعایت نکنیم، از حیوانات هم کمتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد از امت اسلامی باشد باید نماز بخواند، روزه بگیرد و حج را به جای آورد، اهل صله رحم، صدقه پنهانی و همچنین در نماز جمعه و جماعات حضور داشته باشد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کند.

امام جمعه یاسوج با  تاکید بر اینکه بی‌تقوایی مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه بشری ایجاد می‌کند، گفت: کسانی که بی‌تقوایی را در پیش گرفتند، به جایی نرسیدند، ضمن اینکه افراد اهل تقوا آثار و برکات آن را در دنیا و آخرت خواهند دید.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته و تبریک ۱۶ آذر، روز دانشجو، یادآور شد: مسئولیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور در اختیار دانشجویان دیروز بود که امروز مسئولیت گرفتند و در حال فعالیت هستند.

آیت الله حسینی حال و آینده کشور را در اختیار دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان باید با تلاش، کوشش و حفظ بصیرت بتوانند وقتی مسئولیت گرفتند، به خوبی از عهده آن برآیند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه غالب مدیریت‌ها امروز در دست افرادی است که تحصیلات دانشگاهی دارند، ادامه داد: دانشجویان در سال ۱۳۳۲ در مقابل رژیم ستم شاهی قیام کردند، شهید دادند و ما امروز برای آنها آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به محکومیت عراق به عنوان آغازگر جنگ از طرف سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس سازمان‌های جهانی نه تنها جنایت‌های صدام را محکوم نکردند بلکه در این جنگ کمک کار صدام نیز بودند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: سازمان‌های بین‌المللی تا زمانی که منافع کشورهای خود و غربی تامین شود حمایت خود را از ظالمان ستمگران دارند ولی وقتی منافع استعماری خود را در خطر می‌بینند، به دیگر کشورها حمله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: صدام در دوران دفاع مقدس جنایت‌های بسیاری بر علیه کشورمان انجام داد ولی سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری آن را محکوم نکردند و بعد از سال‌ها که منافع آمریکا و جبهه استکبار به خطر افتاد، این جنایت‌ها را محکوم کردند.

وی سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۳ را یادآور شد و اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت‌ها و وظایف بزرگی در حوزه پژوهشی، فرهنگی و هدایت و تصمیم‌گیری در حوزه فرهنگ و آموزش کشور را بر عهده دارد.

آیت الله حسینی این حرکت در زمینه تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی را ارزشمند دانست و گفت: چون انقلاب ما فرهنگی بود و برکات مادی و اقتصادی آن ذیل مسئله فرهنگی اتفاق می‌افتد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از اختصاص هزینه‌های کم به حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: هزینه کرد دولت‌ها در حوزه فرهنگ کم بوده و در عمل نیز این موضوع قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: ایستادگی امروز کشور ما در مقابل آمریکا و استکبار و همچنین دستاوردهای بزرگ کشور ذیل حرکت فرهنگی انقلاب صورت گرفت.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه مسئله فرهنگ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: آن چیزی که امام خمینی (ره) پایه گذاری آن را در دستور کار داشت، مسئله اسلام و فرهنگ بود که همه موارد ذیل آنها قرار می‌گیرند.

امام جمعه یاسوج به شهادت آیت الله دستغیب در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: آنها یک امام جمعه شایسته و دلسوز را به شهادت رساندند که ماهیت، جنایت، خباثت و خونریزی افراد پلیدی در این زمینه را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به همکاری منافقین در دوران دفاع مقدس با صدام، گفت: امروز منافقین به دلیل جنایت‌هایی که انجام می‌دهند مورد حمایت آمریکا و همه جنایتکاران قرار دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597969

مهمترین اخبار ایران و جهان: