نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 12:56

تولید ۵۲ هزار تن ماهی گرمابی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به توزیع بیش از ۵۰ هزار تن ماهی گرمابی به بازار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ هزار و ۳۸۲ تن انواع ماهیان گرمابی تولید و به بازار‌های مصرف عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ظرفیت گیلان در پرورش ماهیان گرمابی در دریای خزر، اظهار کرد: در این استان پنج هزار بهره‌بردار ماهیان گرمابی وجود دارد که از راه پرورش این گونه ماهیان درآمد بسیار خوبی را کسب می‌کنند.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۵۰ هزار تن ماهی گرمابی به بازار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ هزار و ۳۸۲ تن انواع ماهیان گرمابی تولید و به بازار‌های مصرف عرضه کنند.

مدیرکل شیلات گیلان، شهرستان رشت و صومعه‌سرا را قطب‌های تولید پرورش ماهیان گرمابی در کشور دانست و افزود: ماهیان گرمابی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در بازار‌های مصرف به فروش می‌رسد.

خلیلی با بیان اینکه مدت دوره پرورش هر ماهی گرمابی ۶ ماه است، گفت: ماهیان گرم آبی شامل انواع کپور، آمور و فیتوفاک بوده و گیلان موقعیت خوبی برای رشد این ماهیان دارد و شیلات استان از پرورش دهندگان ماهیان حمایت می‌کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540869

مهمترین اخبار ایران و جهان: