نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 12:49

میرزا کوچک جنگلی روحیه مبارزه را در دل جوانان دمید

نماینده ولی فقیه در گیلان، نقش جامعه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه ایرانی و خفقان آن دوران، میرزا کوچک جنگلی و حسن مدرس، در مقابل قدرت‌های پوشالی آن دوران یعنی انگلیس و شوروی سابق ایستادگی کرده و آنها را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز میرزا کوچک خان جنگلی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه در تاریخ مبارزات ایران اسلامی نقش جامعه روحانیت بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: یک‌ هزار سال است که شیعه حوزه منظم و منسجم داشته در آن عالمان دینی و شیعه بسیار خوبی پرورش داده می‌شوند.

وی با اشاره به نقش قابل تأمل علمای دینی و شیعی در گسترش دین مبین اسلام در ایران اسلامی افزود: شیخ طوسیدر  سفر خود به نجف باعث گسترش تشیع در بین جوامع اسلامی و ایران شد و این روند همواره ادامه‌ دار بوده است و رهبران شیعی در تاریخ ایران توانستند جامعه را در دوران خفقان پادشاهان ایرانی هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نقش جامعه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: در جامعه ایرانی و خفقان آن دوران، میرزا کوچک جنگلی و حسن مدرس، در مقابل قدرت‌های پوشالی آن دوران یعنی انگلیس و شوروی سابق ایستادگی کرده و آن را شکست دادند و این چنین شد که روحیه مبارزه با استکبار در دل جوانان آن دوران دمیده شد.

فلاحتی با تأکید بر ویژگی روحانیت و مبارز در راه خدا بودن میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: میرزا کوچک جنگلی مجاهد در راه خدا بوده و با همراه کردن مردم و روحانیت آن دوران با خودش، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه عده‌ای کوته‌فکر سعی در مصادره میرزا کوچک جنگلی به نفع خود، دارند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای لیبرالیست سعی در مصادره میرزا کوچک جنگلی دارند و در سخنرانی‌های خود در چند روز اخیر هیچ اشاره‌ای به روحانی و طلبه بودن میرزای جنگلی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روحانی و طلبه بودن میرزا کوچک جنگلی گفت: اگر به ویژگی روحانیت بودن میرزا کوچک جنگلی توجه شود جوانان به سمت جامعه روحانیت سوق داده می‌شوند ولی عده‌ای لیبرال داخلی و خارجی سعی در مصادره میرزا به نفع خود دارند.

فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی میرزا کوچک جنگلی افزود: این عالم فرزانه، مینیاتوری از یک انقلاب اسلامی کوچک را در گیلان تشکیل داده بود و با ویژگی‌ خیلی همچون مجاهد، مردم دوست و مردمدار بودن به مبانی دینی و اسلامی اعتقادی ویژه داشته است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591025

مهمترین اخبار ایران و جهان: