نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 11:21

۸۵۰هزار تن سیب آذربایجان‌غربی منتظر روانسازی‌ صادرات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۵۰هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان انباشت شده است و مقرر شده تا با روانسازی صادرات، محصولات استان در اسرع وقت صادر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۴۳۰ هزار تن سیب صنعتی (درجه ۲ و زیردرختی) در استان از شهریور ماه تاکنون تحویل کارخانه‌ها شده است.

وی افزود: ۸۵۰هزار تن سیب درختی نیز در سردخانه‌های استان انباشت شده است و مقرر شده تا با روانسازی صادرات، محصولات استان در اسرع وقت صادر شود.

شهبازی گفت: سیب تولیدی آذربایجان‌غربی امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و محصولات از نظر رنگ و طعم بهتر بوده و آفات و امراض کمتری را داشتند و شرایط اقلیمی نیز مهیا بود تا سیب خوبی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در استان تولید شد، اظهار کرد: هر ساله انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌های استان به خصوص در شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه چهره نامناسبی ایجاد می‌کرد ولی با یک برنامه‌ریزی به موقع، محصولات امسال به سرعت تحویل کارخانه‌ها شد و در حال تبدیل به پوره و کنستانتره هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سیب صنعتی استان امسال به قیمت ۵۸ هزار ریال به کارخانجات تحویل شد و کشاورزان نیز از قیمت خرید خرسند بودند.

شهبازی گفت: از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار اراضی باغی آذربایجان‌غربی، حدود ۶۵ هزار هکتار به سیب اختصاص دارد و سالانه بین یک تا ۲ میلیون تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که سیب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590069

مهمترین اخبار ایران و جهان: