نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 21:28

جوابیه اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام به خبرگزاری فارس

اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام در جوابیه‌ای به انتشار خبر « فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران » واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام در جوابیه‌ای به انتشار خبر « فاسد شدن ۱۲ هزار تن ذرت در ایلام و فروش آن به دامداران » واکنش نشان داد. در این جوابیه آمده است:

در جوابیه اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام به خبرگزاری فارس، این اداره کل به طور مستمر و مداوم محموله های ذرت را توسط واحد کنترل کیفیت خویش، مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و اگر محموله ای از نظر کنترل کیفی دچار ایراد و ابهامی باشد از ورود و تخلیه آن در سیلو‌ و انبار جلوگیری می‌کند.

تمام محصولات و نهاده های دامی ذخیره شده اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام، هر چند روز یکبار توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان ایلام مورد بازرسی و کنترل و نمونه گیری و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت کمترین موردی از فاسد شدن، از توزیع آن بدون هیچگونه اغماضی جلوگیری و ممانعت به عمل می‌آورند.

اداره کل پشتیبانی امور دام استان ایلام، برابر با اخذ مجوزهایی از مرکز در خصوص توزیع ذرت یا هر محصولی دیگر از اداره کل دامپزشکی استان ایلام، مجوز توزیع آن و یا عدم توزیع و امحاء آن را دریافت و کارشناسان مجرب آن اداره کل پس از انجام آزمایشات گوناگون مجوز توزیع آن را صادر می کنند.

قبل از هر توزیع یا خرید یا معامله ای فی مابین شرکت پشتیبانی امور دام و مشتری  نمونه محصول خریداری شده به مشتری نشان داده می شود و یا در محل انبار و سیلوی مورد نظر برای مشاهده محموله خریداری شده خویش و بارگیری آن اقدام می کند و اگر موردی در آن مشاهده کند حتماً  گزارش خواهد شد.

نهاده های ذخیره شده در سیلوهای مکانیزه و بروز ذخیره و نگهداری می شوند و به طور مداوم قرص گذاری و هوادهی و جابجایی می شوند که مطمئنا مجموعه این اقدامات انجام شده از فاسد شدن و حشره زده گی و کپک زدگی و یا هر مورد دیگر جلوگیری کرده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611169

مهمترین اخبار ایران و جهان: