نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 08:27

برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق محروم کرمانشاه

مسوول بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: گروه‌های جهادی در بخش دامپزشکی سازماندهی و در مناسبت‌های مختلف به روستاها و مناطق محروم، اعزام می‌شوند.

فرزاد دوستوندی، مسوول بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص فعالیت گروه‌ جهادی در هفته بسیج، اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در راستای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت‌زدایی و امنیت غذایی یک برنامه در روستاها و مناطق محروم با عنوان اعزام گروه‌های جهادی در قالب کلینیک‌های سیار دامپزشکی از دوم آذرماه به مدت یک‌هفته در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: با توجه وجود فارغ‌التحصیلان مطرح کشاورزی و دامی در بسیج جامعه کشاورزی، گروه‌های جهادی در بخش دامپزشکی سازماندهی و در مناسبت‌های مختلف به روستاها و مناطق محروم که دامدار وجود دارد در راستای آموزش دامداران در رابطه با بحث جایگاه‌ها، تغذیه دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اعزام می‌شوند.

مسوول بسیج جامعه کشاورزی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این راستا بحث ویزیت رایگان و تجویز داروهای رایگان با توجه به بیماری‌های مختلف که در دام وجود دارد، صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح با همکاری اداره‌کل دامپزشکی استان حدود ۲۵ هزار دام سبک تحت پوشش واکسن پی‌پی‌آر و ۵۰۰ رأس دام سنگین تحت پوشش واکسن تب برفکی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در هفته بسیج برنامه‌های گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف در حال انجام است، در بحث خدمات‌رسانی عمرانی ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند.

همچنین در نمایشگاه شکوه هجرت از گروه‌های جهادی برتر تجلیل و در نمایشگاه بین‌المللی واقع در پارک شاهد دستاوردها گروه جهادی در خصوص اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584625

مهمترین اخبار ایران و جهان: