نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 19:24

استاندار گیلان: صادرات گیلان از میزان واردات پیشی گرفت

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز با اتکای به خود بسیاری از موانع را در راه پیشرفت برداشته‌ایم، گفت: در استان هر سال شاهد افزایش کیفیت تولیدات هستیم که این مهم موجب پیشی گرفتن صادرات از واردات شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در نشست روز جهانی استاندارد در رشت با اذعان به اینکه درگذشته در کنار مونتاژ، مدتی هم تبلیغ کننده محصولات کشورهای خارجی بودیم، اظهار کرد: اما هم اینک با نخبه‌پروری و نبوغ علمی توانستیم روی پای خود بایستیم و با استانداردهای جهانی نیز رقابت داشته باشیم.

وی با تأکید بر تداوم افزایش کیفیت محصولات تولید داخل گفت: با اتمام پروژه راه آهن و آزاد راه، به طور حتم صادرات استان بیشتر خواهد شد به خصوص در برهه کنونی که می‌توانیم محصولات کشاورزی را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

استاندار گیلان تأکید کرد که کسانی که در دستگاه‌های نظارتی همانند استاندارد کار می‌کنند باید بدون ملاحظه، کار خود را به درستی انجام دهند زیرا سختگیری‌ها باعث می‌شود تا تولیدکنندگان خود را با استانداردها وفق دهند.

عباسی با اشاره به معطلی کالاهای تولیدی در چند سال گذشته در بنادر و کاهش کیفیت آن بیان کرد: اینک امکانات مناسبی ایجاد شده تا این کالاها با سرعت عمل بیشتری ترخیص شوند و هدف ما این است که کالاهای مورد نیاز بدون تشریفات کاغذبازی و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در کمترین زمان در اختیار واحدهای تولیدی و بازار قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز با اتکای به خود بسیاری از موانع را در راه پیشرفت برداشته‌ایم، گفت: در استان هر سال شاهد افزایش کیفیت تولیدات هستیم که این مهم موجب پیشی گرفتن صادرات از واردات شده است.

عباسی به اهمیت مقوله سلامت در تولیدات اشاره کرد و گفت: کیفیت و استاندارد بودن مواد غذایی مهم‌تر از سایر کالاها است زیرا امنیت غذایی و سلامت آن برای مردم مهم است؛ اگر مواد غذایی استاندارد نباشد، مشکلات زیادی در جامعه به وجود خواهد آورد و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

استاندار گیلان در ادامه این جلسه به شهادت صدها فلسطینی در بیمارستانی در نوار غزه اشاره کرد و افزود: جنایتکاران غاصب رژیم جعلی صهیونیستی با سلاح‌های غیرمتعارف مردم بی دفاع غزه را در بیمارستان مورد هدف قرار دادند و صدها نفر را به شهادت رساندند که این عمل وحشیانه رژیم غاصب را محکوم و از مردم فلسطین حمایت می کنیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542869

مهمترین اخبار ایران و جهان: