نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 11:11

دست و پازدن‌های ناکام ضدانقلاب برای بازداشت نماینده مجلس ایران در ژنو!

روزهای گذشته هیئتی ایرانی متشکل از نمایندگان وزارت خارجه، ستادحقوق بشر و مجلس جهت شرکت در اجلاس کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو سفر کرده بود، اما در این میان رسانه‌های ضدانقلاب حضور یک عضو این هیات را دست‌آویز موج‌سازی خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روزهای گذشته هیئت ایرانی متشکل از وزارت امور خارجه، ستادحقوق بشر و مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در اجلاس کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد با هدف گزارش میثاق حقوق مدنی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ارائه دستاوردهای کشورمان در این حوزه به ژنو سفر کرد.

زهره الهیان عضو گروه اعزامی به نمایندگی از کمیته حقوق بشر مجلس جهت حضور در این اجلاس حضور داشت در هیئتی که گزارش گروه ایرانی را دریافت می‌کرد، نماینده کانادا با اشاره به اینکه زهره الهیان در حالی در این هیئت حضور دارد که به واسطه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز و شکنجه تظاهرکنندگان! توسط اتحادیه اروپا تحریم شده است. البته به نظر می‌رسد، طرح چنین موضوع نه به صورت انفرادی بلکه به صورت هماهنگ شده، انجام گرفته است.

پس از این بود که یکی از N.G.O. های به اصطلاح حقوق بشری خارج نشین نیز چنین موضوعی را مطرح کرد که چرا زهره الهیان با چنین سوابقی در هیئت حقوق بشری ایران حضور دارد. همچنین، شبکه تلویزیونی اینترنشنال نیز با پوشش این موضوع سعی در ایجاد یک موج خبری داشت و عنوان کرد؛ چرا الهیان به عنوان یک ناقض حقوق بشر در این هیئت حضور دارد.

درخواستی که از سوی این جریانات ضدانقلاب مطرح می شد این بود که زهره الهیان به عنوان یک ناقض حقوق بشر! دستگیر و به داستانی تحویل داده شود!

رضا نجفی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان پس از طرح مباحث مذکور در سخنرانی پایانی خود که در اجلاس مذکور ایراد شده، اشاره کرد که زهره الهیان یک پزشک و فعال حقوق بشر بوده و طرح چنین موضوعی صرفاً با اغراض سیاسی و غیر مرتبط با موضوع جلسه است.

چنین موضوع و اتهامی سال گذشته نیز توسط برخی از ضد انقلاب مطرح شده بود، به نظر می‌رسد افراد مذکور با یک هماهنگی در تلاش برای فضاسازی علیه زهره الهیان و تخریب چهره وی به عنوان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی و فعال حقوق بشر هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537569

مهمترین اخبار ایران و جهان: