نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 09:45

ارزیابی موزه‌های طبس توسط کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس گفت: گروهی از کارشناسان اداره‌کل موزه‌های کشور، به منظور نظارت و ارزیابی موزه‌های این شهرستان به سرپرستی رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره‌کل موزه‌های کشور به طبس سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمد عرب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس امروز به رسانه ها اعلام کرد: رئیس اداره‌کل موزه‌های کشور به همراه کارشناسان مربوط از موزه میراث زمین سومین ژئو پارک جهانی کشور و موزه مردم شناسی شهرستان بازدید و قسمت های مختلف موزه را از حیث موارد مختلف از جمله نحوه نمایش اشیاء، روشنایی و نورپردازی، چیدمان، مخازن ذخیره اشیاء، سیستم دزدگیر، اطفاء حریق و پایش تصویری، اشیاء تاریخی و... مورد ارزیابی قرار دادند. 

وی افزود: کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همراهان از ارگ تاریخی طبس که به تازگی مجوز ایجاد سایت موزه آن اخذ شده و همچنین باغ تاریخی گلشن بازدید کردند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس ادامه داد: طرح محتوایی ایجاد سایت موزه کهن دژ طبس در حال تهیه است و پس از تایید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای اجرای آن آماده خواهیم شد. 

شکوفه مصباحی، رئیس اداره کل حفاظت و مرمت موزه‌های کشور از وضعیت موزه‌های شهرستان ابراز رضایت کرد.

علی اکبرزاده، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان طبس نیز گزارشی از وضعیت شهرستان و ظرفیت‌های متنوع آن ارائه داد و مهمترین درخواست‌ها و مشکلات موزه‌های شهرستان را اختصاص اعتبار برای محوطه سازی، بام سازی و خرید تجهیزات عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604469

مهمترین اخبار ایران و جهان: