نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 05:45

تداوم بن‌بست بر سر کمک‌های اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تداوم بن‌بست در کنگره این کشور بر سر تصویب کمک های درخواستی جدید جو بایدن برای اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه از تداوم بن بست در کنگره کشورش بر سر تصویب کمک‌های درخواستی دولت واشنگتن برای اوکراین به دلیل کوتاهی کاخ سفید در تدوین استراتژی مشخصی برای پیروزی کی‌یف در جنگ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گفت، نمایندگان کنگره آمریکا همچنان منتظر تدوین صریح یک استراتژی برای اوکراین هستند در حالی که کاخ سفید تا کنون پاسخ مناسبی به سوالات‌ این نمایندگان درباره این استراتژی نداده است.

جانسون بعد از نشستی با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در شهر واشنگتن گفت: «ما نیازمند بند‌های صریح یک استراتژی که پیروزی اوکراین را میسر کند هستیم و تا کنون پاسخ مقام‌های دولت در این زمینه ناکافی بوده است. عملا از 24 ساعت بعد از آنکه من مسئولیت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را دریافت کردم ما بارها و بارها درخواست جزئیات یک چنین استراتژی را نزد دولت مطرح کردیم اما آنها شفافیت و جزئیات مربوطه را ارائه نکرده اند.»

جانسون در یک بیانیه جداگانه دیگر درباره نشستش با زلنسکی اضافه کرد، به نظر می‌رسد دولت جو بایدن بدون وجود نظارتی مناسب برای میلیاردها دلار اعتبارات بیشتر درخواست کرده است.

جو بایدن چندی پیش یک بسته بودجه مکمل مجموعا به ارزش 106 میلیارد دلار را با موضوع رسیدگی به مسائل امنیت ملی آمریکا شامل 61 میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین و اعتباراتی برای امنیت مرزی آمریکا نزد کنگره درخواست کرد.

با این وجود قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا از حمایت از این درخواست امتناع کرده‌ و معترض شده‌اند که این بسته فاقد طرحی «معتبر» برای رسیدگی به بحران در مرز جنوبی این کشور است.

مایک جانسون تاکید کرد، وضعیت در مرز جنوبی آمریکا «مطلقا فاجعه بار» است و دلیل آن سیاست‌های مهاجرتی دولت جو بایدن است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیان داشت، از زمانی که جو بایدن به ریاست جمهوری رسید تا کنون تقریبا هفت میلیون مهاجر غیر قانونی به مرز جنوبی ایالات متحده آمریکا آمده‌اند و مقام‌های دولت باید تغییراتی را در این مرز اعمال کنند.

جانسون ادامه داد: «من شخصا به سناتور چاک شومر، به مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، به وزیر امور خارجه و وزیر دفاع گفته‌ام که ما چه شرایطی داریم چون این ها شرطهای مردم آمریکا هستند و ما روی آنها قاطعیت داریم. این، هم اکنون دیگر مساله مجلس نمایندگان آمریکا نیست. این مساله حالا مربوط به کاخ سفید و مجلس سنا است و من از آنها می‌خواهم وظیفه خود را اجرا کنند چون زمان کم است.»

شومر اخیرا گفت، مایل به همکاری با جمهوریخواهان کنگره با هدف اضافه کردن متممی به بسته بودجه درخواستی بایدن با موضوع ضرورت رفع نگرانی‌های امنیتی مربوط به مرز است اما برای تصویب این موضوع 60 رای نیاز است.

اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، کاخ سفید انتظار دارد کمک‌های آمریکا برای اوکراین تا پایان سال جاری میلادی تمام شود. اخیرا یک منبع وابسته به کنگره آمریکا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، انتظار نمی‌رود کمک‌های جدید آمریکا برای اوکراین تا پیش از پایان سال جاری میلادی تصویب شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603169

مهمترین اخبار ایران و جهان: