نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 19:00

وصیت‌نامه شهدا و خاطرات دفاع مقدس برای قشر جوان بازگو شود

فرماندار اسلام‌ آبادغرب گفت: جوان ایرانی باید متوجه رشادت‌ها و دلیرمردی‌های هشت سال‌ دفاع مقدس باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد‌غرب امروز در مراسم اولین یادواره شهید خلبان رضا نژادرضایی‌، اظهار کرد: کسی به اجبار به جبهه نرفت همه جوانان ما به اختیار خودشان برای دفاع از وطن و ناموس به جبهه رفتند.

وی تصریح کرد: وظیفه داریم فلسفه جهاد، شهادت و خاطرات رزمندگان اسلام را برای نسل دهه هفتادی، هشتادی و نودی‌ها بازگو و تبیین کنیم.

فرماندار اسلام‌ آبادغرب ادامه داد: جوان ایرانی باید متوجه رشادت‌ها و دلیرمردی‌های هشت سال‌ دفاع مقدس باشد.

 

وی تصریح کرد: از پیشکسوتان جبهه و جنگ از همرزمان شهدا انتظار داریم خاطرات‌ وصیت‌نامه شهدا را مرور و برای نسل جوان و نسل دانش آموخته‌ امروز بازگو کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا و عرصه‌ها همین جوانان هستند که می‌درخشند وظیفه ما این است که یادواره شهدا را بازگو کنیم نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

 

امیرخلبان رحیم عینی فرمانده پایگاه هوانیروز ارتش استان‌کرمانشاه نیز، اظهار کرد: شهید سرلشکر خلبان رضا نژادرضایی یکی از خلبانان برجسته، شجاع و باتقوای هوانیروز بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قائله کردستان و پاوه و با شروع جنگ تحمیلی به‌منطقه شتافت و با همرزمانش در مقابل رژیم صدام و بعثیان مقابله کردند و در چهارم آبان‌ماه بالگرد کبری این شهید مورد اصابت گلوله قرار گرفت  و به درجه رفیع شهادت نایل  آمد.

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم که همرزمان و پیشکسوتان در هشت سال دفاع مقدس با همین بالگرد جلوی ماشین جنگی دشمن را گرفتند و آن‌ها را متوقف‌ کردند.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی در هشت سال دفاع‌مقدس انجام داده و بیش از ۳۰۰ هزار تن مهمات جنگی، آذوقه در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی و درگیری‌ها به دست رزمندگان رسانده و در هشت سال دفاع مقدس برابر مستندات عملیاتی‌های ارتش و سپاه پاسداران جدا از هم نبود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559125

مهمترین اخبار ایران و جهان: