نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:07

امام جمعه اصلاندوز: حزب‌الله کابوس بزرگ صهیونیست‌ها است

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: حزب‌الله لبنان، کابوس بزرگ صهیونیست‌ها است چرا که یک بار در سال ۲۰۰۶موفق شده این رژیم غاصب را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با رمزگشایی از سکوت رسانه‌ای سیدحسن نصرالله اظهار کرد: سکوت سیدحسن نصرالله رهبر مقاومت اسلامی لبنان و نماد مقاومت منطقه وارد سومین هفته خود شده است. اخبار حکایت از قصد سیدالمقاومه برای سخنرانی در امروز یعنی، روز جمعه ۱۲ آبان دارد. اگر سیدحسن نصرالله امروز به سخنرانی بپردازد، سکوت رسانه‌ای او ۲۸روزه خواهد شد! این یک اتفاق بی‌سابقه در طول سه دهه اخیر است، همین سکوت سید برای دشمن، به شدت زجرآور و کشنده بوده است، به جرات می‌توان گفت، در همین اندک زمان دشمن غاصب، انتظار کشنده‌ای را تجربه خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه حزب‌الله کابوس بزرگ صهیونیست‌ها است، تصریح کرد: شروع عملیات طوفان الاقصی باعث شده است تا رژیم صهیونیستی موجودیت خود را در خطر ببیند. چرا که علاوه بر حماس سایر جبهه‌های محور مقاومت نیز رژیم صهیونیستی را تهدید به حملات کرده‌اند. حزب‌الله لبنان در این میان کابوس بزرگ صهیونیست‌ها است چرا که یک بار در سال ۲۰۰۶موفق شده این رژیم غاصب را شکست دهد. از زمان شروع عملیات نظامی طوفان الاقصی و به موازات حملات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، درگیری‌ در مرز لبنان بین ارتش رژیم جعلی و نیروهای حزب‌الله به صورت روزانه ادامه داشته است. حزب‌الله ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد دکل‌های ارتباطی و تجهیزات راداری ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز را هدف گرفته است.

خطیب جمعه اصلاندوز با تبیین راهبرد هوشمندانه حزب‌الله خاطر نشان کرد: آنچه در مرزهای جنوبی لبنان در حال رخ دادن است یک جنگ به تمام معناست و حزب‌الله برای بسترسازی مراحل بعدیِ نقشه‌های خود به‌دنبال استقرار نیروهای نظامی و تضعیف موقعیت استحکامات دشمن روی زمین و محکم کردن جای پای خود است و این هدف‌گذاری اگرچه با توجه به برتری تکنولوژی محسوس دشمن با تلفاتی نیز همراه بوده اما کماندوهای حزب‌الله هم در اهداف تعیین‌شده موفقیت‌های مورد نظر را کسب کرده‌اند و هم‌چنان‌که ذکر شد توانسته‌اند ضربات سنگینی به استحکامات دفاعی طرف مقابل وارد کنند.

جعفرزاده عنوان کرد: در واقع حزب‌الله با هدف قرار دادن تجهیزات نظارتی و راداری در سایت‌های نظامی رژیم صهیونیستی که به اصطلاح کور کردن چشم دشمن نامیده می‌شود؛ توانسته تا ۷۵ درصد این کار را انجام دهد. علاوه بر این، تلفات نیروهای مقاومت موضع آفندی و تهاجمی حزب‌الله را در میدان جنگ نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهیت نبرد نظامی و منطقه جغرافیایی آن که تقریباً ۵ کیلومتر از مرز امتداد دارد، حضور رزمندگان مقاومت در نزدیکی مواضع و استحکامات دفاعیرژیم صهیونیستی را ضروری می‌سازد زیرا موشک‌های ضد زره کورنت که اعضای حزب‌الله به آن مجهز هستند را نمی‌توان از فاصله دور پرتاب کرد و تیرانداز باید تنها در فاصله ۳ تا ۵ کیلومتری هدف قرار داشته باشد و بتواند با چشم غیر مسلح آن را ببیند، فیلم‌هایی که مقاومت از عملیات نظامی منتشر کرده این موضوع را نشان می‌دهد.

هراس راهبردی دشمن صهیونیستی از سکوت سید حسن نصرالله

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با ارائه تحلیلی مبنی بر هراس راهبردی دشمن صهیونیستی از سکوت سید ادامه داد: از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی سید حسن نصرالله که به سخنرانی‌های آتشین و راهبردشناسی در میدان جنگ با صهیونیست‌ها معروف است، سخنرانی چندانی نداشته و همین سکوت موجب شده تا برخی به‌دنبال تحلیل این سکوت عامدانه باشند. اگرچه این اولین بار نیست که سید مقاومت سکوت اختیار می‌کند، اما در حال حاضر این سکوت در گویاترین زمان ممکن حتما در راستای اهدافی صورت می‌گیرد. در واقع سکوت، بخشی از نبرد سیاسی، رسانه‌ای، روانی و نظامی با دشمن است و این سکوت از روی آگاهی است و دشمن را سردرگم می‌کند و گاهی اظهار نظر برای اظهار نظر کردن هیچ ارزشی پیدا نمی‌کند.

جعفرزاده گفت: سکوت دبیرکل حزب‌الله، سران صهیونیستی را که از روند نبرد اطمینان ندارند، گیج می‌کند و نشانه آن نیز وحشت و ترسی است که شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان تجربه می‌کنند. به عبارت دیگر آنچه ارتش اشغالگر را بر آن داشت تا نوار مرزی را تا ۵ کیلومتر افزایش داده خواستار تخلیه ساکنان آن از کریات تا شمونا شود، همین سردرگمی راهبردی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اصلاندوز در بخش دیگر خطبه‌ها ضمن گرامی داشت روز فرهنگ عمومی با تاکید بر چرایی ضرورت مدیریت فرهنگ گفت:اولاً اشکال ضایعات فرهنگى این است که زود فهمیده نمى‌شوند. یعنى مثل تورم نیست که بشود هر روز اندازه گرفت. مثل عقب‌ماندگى‌هاى اقتصادى یا سازندگى هم نیست که بالاخره چهار - پنج سال که گذشت، هم جنبه‌ى منفى و هم جنبه‌ى مثبت آن قابل اندازه‌گیرى باشد. مسائل فرهنگى در درازمدت اثر مى‌کند؛ دیر فهمیده مى‌شود. به همین نسبت صعب‌العلاج هم هست.

وی ادامه داد: ثانیا ما دشمنان فرهنگى زیادى داریم، مبارزه با اسلام و انقلاب به صورت فرهنگى، یک امر جدى است. آن چیزى که انقلاب بر پایه‌ى آن به‌وجود آمده است - یعنى فرهنگ اسلام ناب و فرهنگ انقلابى - دقیقاً مورد تهاجم دشمنان است. بنابراین در چنین وضعى، مدیریت فرهنگى لازم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559769

مهمترین اخبار ایران و جهان: