نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 17:27

مدیرکل اقتصاد و دارایی یزد: مطالبه مجوزهای کاغذی توسط بازرسان جرم است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این‌که از سال گذشته مجوزهای کسب و کار به صورت الکترونیکی صادر می شود، تفاوت‌های مجوزهای جدید کسب وکار با مجوزهای قدیم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امور اقتصادی و دارایی استان، «محمد دهقان منشادی» در این باره اظهار کرد: مجوزهای جدید کسب و کار بدون حضور فیزیکی و بدون کاغذ از درگاه ملی مجوزها به صورت فایل الکترونیکی صادر می‌شود و بعد از صدور می‌توان آن را از طریق تلفن همراه دریافت کرد ولی مجوزهای قدیم به صورت کاغذی بودند.

وی با بیان این‌که طبق قانون شناسه یکتا (QRcode) همان مجوز است، افزود: مجوزهای جدید کسب و کار نیازی به هیچ امضایی ندارد اما مجوزهای قدیم باید توسط رییس سازمان یا اتحادیه امضا می‌شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، گفت: اعتبار مجوزهای جدید کسب و کار که در هر لحظه با گوشی قابل استعلام است به شناسه یکتا صادره از درگاه ملی مجوزها است.

دهقان منشادی در ادامه با بیان این‌که مطالبه مجوز کاغذی توسط ماموران حکومتی و صدور مجوز کاغذی توسط هر دستگاهی خارج از درگاه ملی مجوزها جرم است، تصریح کرد: متقاضیان کسب و کار برای ثبت نام باید به آدرس الکترونیکی  www.mojavez.ir مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست، مجوز حداکثر در مدت ۱۵ روز از همان درگاه صادر می شود.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363925

مهمترین اخبار ایران و جهان: