نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 21:55

۳۴ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان‌شمالی روکش آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: طی ۳ ماه سال جاری ۳۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش فارس از بجنورد، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۴ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی خراسان‌شمالی در ۳ ماه نخست آسفالت و روکش آسفالت شد.

وی گفت: این اقدام با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در این بازه زمانی، ۳۴ هزار و ۲۰۰ متر عملیات درزگیری در راه های اصلی و شریانی خراسان شمالی انجام شده است.

وی به صرف ۴ هزار و ۸۸۶ تن آسفالت در پروژه های حوزه نگهداری راه اشاره کرد و گفت: در این مدت روکش آسفالت محور بجنورد - اسفراین به طول ۲.۷ کیلومتر، اسکرابسیل محورهای استان به طول ۲۰ کیلومتر و آسفالت واریانت دربند شهرستان مانه و سملقان به طول ۱.۷ کیلومتر اجرا شد. 

 مشتری افزود: همچنین روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ در محور شیروان - فاروج به طول ۹.۶ کیلومتر با صرف ۴۴ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

وی به پروژه های در دست اقدام حوزه نگهداری راه نیز اشاره کرد و لکه گیری و درزگیری حد فاصل محور شیروان - بجنورد، بهسازی محور بجنورد - جنگل گلستان، بهسازی محور جاجرم - سنخواست - اسفراین و بازیافت سرد درجا با سیمان و روکش آسفالت محور گرمه - سنگ سوراخ را از جمله این پروژه ها دانست و اظهار داشت: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ محورهای شریانی حوزه استحفاظی شهرستان های شیروان و فاروج از پروژه های دیگر است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات لکه گیری و روکش ماسه آسفالت محورهای اسفراین - سبزوار و چمن بید - گرمه، عملیات حفاظتی سیل کت امولسیونی و عملیات روکش آسفالت با دانه بندی باز و توپکا محور بجنورد اسفراین گردنه اسدلی - اسفراین (قطعه ۱) نیز در دست اقدام است.

این مسئول تصریح کرد: تا پایان تابستان امسال ۸۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی استان بهسازی و روکش خواهد شد.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364469

مهمترین اخبار ایران و جهان: