نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 23:36

اجلاس‌های مشورتی فرصت مناسبی برای شناسایی معضلات مدیریت شهری

کرج- نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: اجلاس‌های مشورتی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از راهکارهای نوین شناسایی و رفع معضلات و چالش‌های مدیریت شهری است.

عمار ایزدیار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با محوریت جمع بندی نظرات پیشنهادی در خصوص مدیریت واحد شهری و برنامه هفتم توسعه کشور در شهر تبریز به مدت دو روز برگزار شد.

سخنگو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: این اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با محوریت جمع بندی نظرات پیشنهادی در خصوص مدیریت واحد شهری و برنامه هفتم توسعه کشور برگزار شد.

ایزدیار با بیان اینکه رؤسای کمیسیون‌های مجمع گزارش مصوبات کمیسیون‌ها را قرائت و نظرات اعضا نیز مطرح شد، گفت: در این اجلاس کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشکیل جلسه دادند و هر یک از چهار کمیسیون تخصصی مجمع شامل: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون حقوقی و اقتصادی و کمیسیون توسعه و عمران شهری به صورت مجزا نسبت به موارد دستور کار خود پیشنهادات مطرح شده را بررسی کرده و نتیجه نظرات اعضا را به صورت گزارش در صحن اعلام کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بازچرخانی آب در شهرها با هدف مصرف بهینه آب، ایجاد زیرساخت‌های تولید و بازیابی انرژی از پسماند، الزام دولت بر انجام تکالیف قانونی خود در موضوع کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت.

ایزدیار خاطرنشان کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تعیین شاخص‌های پیوست اجتماعی در طرح‌های عمرانی، تدوین دستورالعمل آموزش شهروندی مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: در کمیسیون توسعه و عمران شهری اولویت دادن به پروژه‌های محله محور – کوچک مقیاس، الزام دولت به پرداخت ۵۰ درصدی خود در احیای بافت‌های فرسوده، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ایزدیار، در نهایت در کمیسیون حقوقی و اقتصادی پیگیری تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری، اجرای صحیح و کامل قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پایدارسازی نظام مالی شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364569

مهمترین اخبار ایران و جهان: