نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:09

بازخوانی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی مازندران در هفته دولت

استاندار مازندران گفت: در ایام هفته دولت عملکرد تک تک مدیران استان باید به استحضار مردم شریف مازندران برسد، باید برای مردم مشخص کنیم که کدام یک از مردم کار کردند و کدام یک کاهلی کرده و جهادگونه عمل نکردند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن استانداری مازندران باحضور اعضای این شورا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، اظهار کرد: عزت عاشورا برکات زیادی را برای جوامع مختلف بشری و نه تنها فقط کشورهای اسلامی داشته و الگویی برای تمام آزادگان جهان شد.

وی با اشاره به برکات نهضت عاشورایی امام خمینی (ره) افزود: این انقلاب با حضور امام خامنه‌ای تثبیت شد و در جهان به‌عنوان یک الگوی حمایتی قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران شاید جزو اولین حکومت‌های برجسته آموزه‌های عاشوراست.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارکردهای ما در کنار سوگواری باید دفاع از نهضت امام حسین (ع) که هدفش احیای ارزش‌های بشری و اسلامی بوده است را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کارشناسان برجسته جامعه‌شناسی غرب پس از آنالیز نهضت عاشورا با این سوال که هر ساله بیش از سال قبل شاهد جوشش این نهضت هستیم مواجه می‌شوند‌.

این مسئول همچنین بیان کرد: در مازندران ۱۰هزار و ۴۴۰ شهید در امتداد نهضت عاشورا رفتند و همین امروز هم یکی از افسران پلیس ما در سیستان و بلوچستان (شهید رضا شیخی) به درجه رفیع شهادت رسید که نشان از پویایی این مسیر است اینکه میرایی نداشته و مسیر هدایت مدیران است، عاشورا به مدیران ما درس تلاش و حرکت جهادگونه را می‌دهد. 

*ضرورت توجه به جهاد تبیین توسط مسئولان

وی افزود: امروز نیازمند تبلیغ فرهنگ عاشورایی با رفتار و سبک زندگی در عمل هستیم، بابت هر صندلی امروز مدیران چند شهید خونشان را تقدیم کردند، در ایام محرم علاوه بر رعایت ظواهر شعائر اسلامی باید بصیرت درونی و عاشورایی، توجه به جهاد تبیین برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی است.

حسینی پور اعلام کرد: در ایام هفته دولت عملکرد تک تک مدیران استان باید به استحضار مردم شریف مازندران برسد، باید برای مردم مشخص کنیم که کدام یک از مردم کار کردند و کدام یک کاهلی کرده و جهادگونه عمل نکردند‌.

*هیچ ذکری از خدمت به مردم بالاتر نیست

این مسئول بیان کرد: در هفته دولت همه مدیران موظف هستند که با ستاد پیگیری اقدامات یک ساله دولت نهایت همکاری را داشته باشند، مدیر کارآمد و ناکارآمد باید مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی جزو اولویت‌های مدیران باید باشد، گفت: در فضای شورای اداری گزارش هر مدیر به سمع و نظر مدیران دیگر می‌رسد، گزارشی را می‌پسندیم که در آن جهش جهادی دیده شود وگرنه انجام الزامات معمول گزارشی ندارد.

حسینی پور با اشاره به مشکلات موجود اعم از تحریم‌های ظالمانه، اعلام کرد: ابرقدرتی همچون کشور روسیه پس از تحریم در یک مدت کوتاه در شرایط بدی قرار گرفت در حالی که ما ۴۴ سال در شرایط تحریمی قرار داریم و به این ملت عاشورایی افتخار می‌کنیم، پیام امام حسین (ع) ایستادگی است.

استاندار مازندران همچنین اظهار کرد: حماسه‌های مردم کشور باید در آموزش و پرورش تدرس شود و ما مدیران در مقابل عظمت این مردم باید خودمان را ارزیابی کنیم، به فرموده آیت الله بهجت هیچ ذکری از "خدمت به مردم" بالاتر نیست، اگر مردمی به مسئولان مراجعه می‌کنند بدانید که از روی نیاز است، نباید ارباب رجوع را معطل نگه داریم.

وی اضافه کرد: مازندران به‌دلیل وسعت و دارا بودن سرمایه‌های طبیعی و نیروی انسانی باید جلوتر از اینها باشد، چرا باید با همه دارایی‌های موجود وضعمان این باشد؟

*تصمیمات خوبی برای برنج مازندران گرفته خواهد شد

حسینی پور با تاکید بر اینکه مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید مصوبات سفر به روسیه را پیگیری کند تا بتوانیم دستاوردها را اجرایی کنیم، عنوان کرد: زیربنای ارسال تولیدات استان به بازار ضعیف و سنتی است، البته زیرساخت‌های زیادی ایجاد کردیم تا محصولات مازندران وارد سبد غذایی مردم روسیه شد.   

وی گفت: دولت سیزدهم در حوزه مرکبات و برنج کارهای زیربنایی زیادی را انجام داد، بحث صادرات برنج مازندران باید طبق سازوکارهای اساسی پیش برود در این زمینه از آقای مخبر درخواست‌هایی داشتیم‌، در حال حاضر ۶۰هزار تن برنج در فروشگاه‌های زنجیره ای در حال خریداری است و تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته خواهد شد، البته شاید ریل‌گذاری جدید یکی دو سال زمان ببرد.

حسینی پور همچنین بیان کرد: در ایام عزاداری حسینی وظیفه داریم که امنیت را برقرار کنیم، امروز هر چقدر که بتوانیم تجمعات هیئات حسینی را ساماندهی کرده و در قالب برنامه‌های واحد بگنجانیم می‌تواند اثرگذاری عمومی خوبی داشته باشد چرا که دشمنان ما آنقدر ضعیف شدند که پرچم مراسم امام حسین (ع) را به آتش میکشند و به قرآن کریم اهانت می‌کنند این یعنی از نظر فکری به بن بست رسیدند.

استاندار مازندران در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم مانور حقانیت عاشورا را به‌خوبی در مقابل دشمنانمان برپا کنیم، شکل‌دهی اجتماعات بزرگ عاشورا موجب می‌شود که دنیا بداند که خط عاشورا و اسلام پیشران است، امسال پرچم امام حسین (ع) از سال‌های گذشته بالاتر است که خودش یک نشانه برای انتظار ظهور است.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406425

مهمترین اخبار ایران و جهان: