نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:18

ثبت روز اردبیل نشان از پیشینه تاریخی این شهر دارد

اردبیل_مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ثبت روز اردبیل در تقویم نشان از اهمیت تاریخی این دیار کهن در تاریخ تمدن بزرگ ایران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان میراث فرهنگی در رابطه با روز اردبیل اظهار کرد: ثبت روز اردبیل در تقویم ملی نشان از اهمیت تاریخی کهن دیار اردبیل در تاریخ بزرگ ایران دارد.

وی بیان کرد: رهبر معظم با نامگذاری روز ۴ مرداد به عنوان «روز اردبیل» از ایشان به عنوان یک عالم، مفسر و محدث یاد نمودند، مؤسس سلسله جلیله، برافرازنده پرچم تشیع و یکپارچه ساز ایران بزرگ به ثبت رسیده که وحدت سرزمینی و اتحاد عمومی را در تاریخ ایران بنا نهاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: قیام این عارف نامدار از خطه اردبیل که در ادامه مسیر جاویدان اهل بیت (ع) بوده، نشان از دلبستگی دیرینه مردمان این دیار به ائمه اطهار دارد.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: با گذشت سالیان متمادی این عشق و علاقه زنده بوده و پایتخت حسینیت را به نام اردبیل سند زده است.

وی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و یادآوری نقش آن در تثبیت هویت ملی و مذهبی فرارسیدن چهارم مرداد، روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی را خدمت مردم ایران و به ویژه مردم استان اردبیل تبریک گفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405825

مهمترین اخبار ایران و جهان: