نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:13

اولین رویداد تخصصی الگوی سوم با محوریت زن مسلمان در قزوین برگزار شد

معاون بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین گفت: اولین رویداد تخصصی الگوی سوم با محوریت زن مسلمان توسط مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده «مینودخت» استان قزوین برگزار شد.

سمیه محرابی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اولین رویداد تخصصی الگوی سوم با محوریت زن مسلمان توسط مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده «مینودخت» استان قزوین با حضور ۴۰ نفر از بانوان شاخص استان قزوین از جمله اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه و نیز کنشگران تخصصی مسائل زنان در سطح استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد شبکه‌ دانشی ذیل مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده است تا نیروها را تقویت کرده و هسته‌های دانایی را به طور تخصصی ایجاد کنیم‌.

معاون بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین تصریح کرد: اگرچه مخاطبین این رویداد در سطوح بالایی از سواد و کنشگری هستند اما نسبت به بروز رسانی اطلاعات و توانمندسازی و انسجام فکری و نظری آنها اقدام می‌کنیم تا در حوزه عمل بتوانیم به طور دقیق عملیات تعریف کرده و به سمت حل مسائل زنان در جامعه حرکت کنیم.

محرابی عنوان کرد: این رویداد روز گذشته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن(ع) شهرستان قزوین برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: استاد مدعو این رویداد آقای مهدی تکلو دکترای جامعه شناسی جنسیت و پژوهشگر حوزه زن و خانواده بودند که مطالب ارزشمندی را در رابطه هویت زنان و چیستی و چگونگی الگوی زن سوم را از منظر دین و جامعه شناسی به حاضرین ارائه دادند و به شرح نقاط مغفول مانده از هویت زنان پرداختند.

این مسوول در پایان با بیان اینکه مطالب ارائه شده ذیل منظومه فکری مقام معظم رهبری تنظیم شده بود، گفت: رویداد تخصصی الگوی سوم ادامه‌دار خواهد بود و این رویداد تخصصی تا رسیدن به سرمنزل مقصود، ماهی یکبار در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423269

مهمترین اخبار ایران و جهان: