نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:51

جروزالم پست: ایران نیروی دریایی خود را با موشک کروز «ابومهدی« تقویت می‌کند

روزنامه صهیونیستی در گزارشی، به بیان ویژگی‌های موشک کروز «ابومهدی» که امروز طی مراسمی به نیروهای دریایی ارتش و سپاه ملحق شد و تاثیر آن را بر دفاع دریایی ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موشک کروز «ابومهدی» صبح امروز در مراسمی با حضور  امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به نیروهای دریایی ارتش و سپاه الحاق شد؛ موشکی که بیش از یک هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند هر هدفی را منهدم کند. (جزئیات بیشتر)

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی تحت عنوان «ایران نیروی دریایی خود را با موشک کروز جدید ابومهدی تقویت می‌کند»، به انعکاس این رویداد و ویژگی‌های موشک جدید پرداخت.

در مقدمه این گزارش آمده است: نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو موشک کروزی را دریافت کردند که قرار است توانایی آن‌ها برای حمله به کشتی‌ها در منطقه را افزایش دهد. این موشک ابومهدی نام دارد و گفته می‌شود موشک کروز دریایی با دقت بالاست. 

رسانه صهیونیستی به نقل از رسانه‌های ایران افزود برد این موشک کروز هزار کیلومتر است و رونمایی از آن در میانه افزایش تنش‌های دریایی و در حالی انجام شده که آمریکا هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیشتری به خلیج فارس فرستاده است. 

جروزالم پست در بیان ویژگی‌های این موشک به ساخت بومی آن اشاره کرده و افزوده «ادعا شده این موشک می‌تواند دفاع دریایی ایران را گسترش دهد و منطقه‌ای که ایران تهدید می‌کند و همچنین برد عملیاتی آن را افزایش دهد».

این گزارش به نقل از رسانه‌های ایرانی می‌افزاید: این موشک می‌تواند علیه کشتی‌هایی مثل ناوشکن و ناوچه مورد استفاده قرار بگیرد. ایران گفته موشک جدید ابومهدی در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهبود یافته و هوش مصنوعی دارد که می‌تواند به هدایت مسیر آن کمک کند. می‌تواند از موانع طبیعی و مصنوعی و همچنین سامانه‌های راداری و دفاعی دشمن عبور کند. 

در بخشی از این گزارش ادعا شده از آنجا که موشک‌های از این دست ایران هرگز در نبرد آزمایش نشده، نحوه عملکرد آن‌ها مشخص نیست. 

در ادامه این گزارش درباره ویژگی‌های موشک جدید گفته شده که این موشک می‌تواند به سرعت برای پرتاب آماده شود و همچنین می‌تواند با سایر موشک‌ها برای شلیک همزمان به یک هدف استفاده شود. 

در بخش پایانی این گزارش آمده «رسانه‌های ایران همچنین خاطرنشان کردند که ایران اخیراً موشک بالستیک خیبر با برد دو هزار کیلومتر حامل کلاهک به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را رونمایی کرد. ایران مدعی است موشک مافوق صوت جدیدش می‌تواند به سراسر منطقه برسد و اسرائیل و اروپا را تهدید کند». 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402125

مهمترین اخبار ایران و جهان: