نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:00

فارس من| نشست سازمان همکاری اسلامی برای تحریم سوئد برگزار شود

جمعی از کاربران فارس من خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای تحریم سراسری سوئد توسط کشورهای مسلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که در تیر ماه سالجاری دو بار توسط یک شهروند سوئدی - عراقی صورت گرفت، جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار برگزاری نشست فوری سازمان همکاری اسلامی در راستای تحریم سوئد شدند.

در این کمپین آمده است: با توجه به جسارت بیشرمانه کشور سوئد در جهت توهین به قرآن مجید بجاست که کشورهای مسلمان از این فرصت جهت نشان دادن اتحاد خودشان به دیگر کشورهای جهان استفاده کنند و مشتی محکم بر دهان کشور خبیث و بی شرم سوئد بزنند و آن چنان کشور هتاک (سوئد) را تحریم کنند که دیگر کشورها جرأت فکر کردن به بی احترامی به هیچ مسلمانی را نداشته باشد چه برسد به جسارت به مقدسات مسلمانان.

کاربران فارس من در این کمپین پیشنهاد برگزاری اجلاس فوری کشورهای اسلامی (سازمان همکاری اسلامی) در جهت تحریم سراسری سوئد توسط کشورهای مسلمان را مطرح کرده‌اند.

قرار است نشست اضطراری مجازی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی دوشنبه نهم مرداد ماه برگزار شود.

به گزارش فارس، پس از دومین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت‌وگویی تلفنی ضمن محکوم کردن این اقدامات خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در این خصوص شدند. امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر برگزاری این نشست تأکید کرد. 

در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب (سوم مرداد ماه) در این باره گفت: در پی پیشنهاد مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و پس از تماس‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در کشورهای اسلامی و ارسال پیام به آنها و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نامه ارسالی به دبیرکل این سازمان، این نهاد با برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه در روز دوشنبه نهم مرداد ۱۴۰۲ موافقت کرد.

کنعانی اضافه کرد: در این نشست مجازی موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404725

مهمترین اخبار ایران و جهان: