نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 15:11

راهنمای خرید میلگرد و عوامل موثر بر کاهش قیمت میلگرد امروز و روز های آینده

میلگرد از پرکاربردترین انواع پروفیل فولادی بوده که در اجرای سازه های بتنی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت بالا در برابر کشش داشته و از انعطاف پذیری خوب برخوردار است. تنوع بالا و اندازه های مختلف سبب شده تا شاهد کاربرد میلگرد در صنایع مختلف ساختمانی، راهسازی و حمل و نقل باشیم.

اگر به دنبال آشنایی با انواع میلگرد هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

انواع میلگرد بر اساس استاندارد

میلگرد مطابق با استانداردهای مختلفی تولید و ساخته می شوند. یکی از برجسته ترین آن ها استاندارد روسی است که طبق آن میلگرد به چهار دسته A3, A2,A1 و A4 طبقه بندی می شود. تفاوت در ویژگی های ظاهری نظیر ساده یا آجدار بودن و مقاومت تسلیم فولاد از مهمترین تمایزات آن هاست.

میلگرد A1

میلگرد A1 یا S240 دارای سطح صاف و مقاومت تسلیم 2400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. علت نامگذاری S240 نیز به واسطه همین مقاومت تسلیم صورت گرفته است. مقاومت میلگرد A1 نسبت با سایر میلگردها نظیر A2 و A3 کمتر است. اغلب برای کارهای ساده غیر سازه ای نظیر جوشکاری و آهنگری استفاده می شود.

میلگرد A2

میلگرد A2 یا S340 دارای مقاومت تسلیم 3400 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع بوده و دارای سطح آجدار مارپیچی است. این میلگرد در استاندارد ملی ایران نیز با نام میلگرد آج 340 شناخته می شود. کاربرد میلگرد A2 برای ساختمان های کوچک و سبک و یا استفاده به عنوان میلگرد عرضی (خاموت) می باشد.

میلگرد A3

میلگرد A3 یا S400 ( ASTM A615 ) دارای مقاومت تسلیم 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. غالباً به صورت آجدار جناقی ساخته شده و کاربرد زیادی در ساختمان سازی و صنعت دارد. تفاوت اصلی میلگرد A2 و A3 در مقاومت تسلیم و شکل آج است. شکل آج میلگرد A3 اغلب ضربدری و به صورت هفت هشت بوده و آج میلگرد A2 به صورت منفرد و موازی است.

میلگرد A4

میلگرد A4 یا S500 مطابق استاندارد ملی ایران، نوعی میلگرد ساختمانی است که بیشترین استحکام را در میان سایر میلگرد ها دارد. در واقع میلگرد آ 4 تحمل حداقل ۵۰۰ نیوتن بر میلی متر مربع را پیش از تسلیم دارد. استفاده از این میلگرد در پروژه های عمرانی با توجه به استحکام و صرفه اقتصادی رو به افزایش است.

راهنمای خرید میلگرد و آرماتور

برای خرید میلگرد قیمت مناسب و کاربردی باید به چند نکته مهم و تأثیرگذار توجه کرد:

نوع آرماتور و میلگرد

نوع میلگرد و خصوصیات بارز آن اصلی ترین فاکتور برای خرید میلگرد است. میلگرد سیاه آجدار برای کارهای رایج ساختمانی مناسب است. میلگرد گالوانیزه برای شرایط محیطی حساس، میلگرد ضد زنگ و اپوکسی برای شرایط خوردگی گزینه خوبی هستند.

مشخصات آرماتور

مشخصات فنی و مکانیکی میلگرد از دیگر ویژگی های مهم برای تهیه و خرید میلگرد می باشد. نوع آرماتور نظیر میلگرد A2 یا A3، مقاومت تسلیم و قطر میلگرد از مهمترین موارد است. میلگرد 14، میلگرد 16 و میلگرد 18 از پرکاربردترین نوع آرماتور در ساختمان سازی است.

برند سازنده

شرکت های مختلفی در ایران و خارج از کشور در زمینه تولید میلگرد فعال هستند. میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد کویر کاشان، نیشابور، زاگرس، درپاد یزد میانه، فایکو و بافق یزد از نمونه های خوب ایرانی است.

روش تولید میلگرد

میلگردها ممکن است به روش نورد گرم، نورد سرد یا ترومکس (QST) تولید شود. مقاومت، انعطاف پذیری و شکل پذیری از مهمترین تمایزات آن هاست. میلگرد ترومکس شکل پذیری بالاتر و میلگرد نورد سرد استحکام بالاتری دارد. ضمن آن که میلگرد نورد گرم با تناسب خوب مقاومت و انعطاف از پرکاربردترین انواع میلگرد است.

عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش قیمت میلگرد در روزهای اینده

در کنار فاکتورهایی که در تعیین قیمت میلگرد و آرماتور نقش دارد، برخی عوامل نیز سبب افزایش یا کاهش قیمت میلگرد می شود. این نوسانات باعث تغییرات روزانه و لزوم آگاهی از قیمت میلگرد می شود. مهمترین آن ها عبارتند از:

شرایط بازارهای جهانی بر قیمت جهانی فولاد و آهن
اثرگذاری نرخ تورم بر قیمت خرید میلگرد
نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار در بازار
شرایط سیاسی و اجتماعی مؤثر بر کشور و جهان
میزان عرضه و تقاضای میلگرد

برای مثال در صورتی که دلار روند کاهشی داشته باشد می توان انتظار کاهش قیمت میلگرد امروز را داشته باشیم و یا در صورتی که گشایش سیاسی و یا کاهش تقاضا صورت گیرد هم می توان انتظار کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده را داشته باشیم.

قیمت میلگرد

بدون شک قیمت خرید میلگرد فاکتور بسیار مهمی برای خرید است. عوامل متعددی بر قیمت آرماتور نقش دارد. هزینه های تولید، میان عرضه و تقاضا، نوسانات ارز و دلار در کنار برند و شرایط ارسال از جمله آن هاست.

مرکز خرید و فروش میلگرد

برای خرید میلگرد می توانید از بازار آهن آلات نظیر بازار شاد آباد و مرکز آهن تهران یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر استفاده کنید. فروشگاه های اینترنتی محدودیت زمان مراجعه و یا صرف وقت قابل توجه ندارند. همچنین تنوع بالایی داشته، قیمت مناسبی ارائه کرده و امکان ارسال به سراسر کشور دارند.

شما عزیزان برای خرید انواع میلگرد با بهترین کیفیت همین حالا با تلفن 88654200-021 تماس بگیرید.

معرفی مجموعه فولاد جهان مهر

مجموعه فولاد جهان مهر از سال 1350 فعالیت خود را از منطقه شاپور تهران ( خیابان قزوین فعلی) در زمینه تهیه و تامین انواع آهن آلات ساختمانی مانند تیرآهن معمولی ، میلگرد، لوله گاز و... آغاز کرد. پس از گذشت 27 سال و تاسیس بازار آهن شادآباد تهران، ضمن استقرار در بازار آهن، حوزه کاری خود به سایر بخش ها مانند صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، و امکان تمامی اقلام فولادی نظیر لوله مانیسمان بدون درز، فلنج و اتصالات، تیرآهن هاش، شیرآلات و … را برای مشتریان خود فراهم نمود.

این مجموعه به صورت رسمی در سال 1389 شرکت فولاد جهان مهر را ثبت نموده است و با ارائه فاکتور رسمی و واردات مستقیم از چین، ترکیه و اروپا سعی بر تامین نیازهای مشتریان معتبر خود نموده است.

در سال 1394 با توجه به گسترش اینترنت و نیاز مشتریان به دسترسی سریعتر قیمت، سایت شرکت فولاد جهان مهر به آدرس www.jamsteelco.com راه اندازی شد و ضمن ارتباط بهتر با مشتریان، به ارائه مشاوره فنی خرید رایگان توسط تیم مهندسی مجموعه از طریق تلفن 88654200-021 به مشتریان ارائه نموده است.

این شرکت با پشتوانه تجربه نیم قرنی خود در تامین انواع مقاطع فولادی، ورق آلیاژی و لوله فولادی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین سازی، کشتی سازی، ساختمانی و...، و تلاش برای تامین متریال مورد نیاز این صنایع در کوتاهترین زمان و با مناسبترین قیمت از کارخانجات و برند های معتبرایرانی و خارجی ، همچنین اخذ و ارائه گواهینامه بین المللی از این کارخانجات، هم‌اکنون یکی از مهمترین تامین کنندگان مقاطع آهن و فولاد کشور محسوب می‌گردد.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429025

مهمترین اخبار ایران و جهان: