نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 13:52

جمع جمهوری‌خواهان در ضیافت شام آیوا؛ ترامپ چه گفت و چه شنید؟

رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که او بهترین فرصت و تنها بخت حزب جمهوری‌خواه برای پس گرفتن کاخ سفید است حتی اگر با اتهامات کیفری روبه‌رو باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گالف‌نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، مدعی شد که او تنها بخت حزبش برای پس گرفتن کاخ سفید از دمکرات‌ها است.

ترامپ در جریان ضیافت شام در ایالت آیوا، گفت: انتخابات ۲۰۲۴ آخرین فرصت ما برای نجات آمریکاست و تنها یک نامزد وجود دارد و می‌دانید که آن نامزد چه کسی است.

رئیس جمهور سابق آمریکا که با تشویق حضار به عنوان آخرین سخنران این ضیافت، پشت تریبون رفت، در این نطق به دستاوردهای خود در دوران ریاست جمهوری از جمله مذاکره مجدد بر سر توافق تجاری با مکزیک و کانادا اشاره کرد و با نمایش مجموعه‌ای از اعداد و ارقام مدعی شد که در انتخابات سال آینده مقابل جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا پیروز خواهد شد.

حضور ترامپ در این مراسم در مقطعی حساس در کارزار انتخاباتی وی صورت گرفت. رئیس جمهور سابق آمریکا در پرونده تحقیقات جک اسمیت، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره حوادث پس از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، با اتهامات تازه‌ای روبه‌رو شده است.

ترامپ درباره این کیفرخواست نیز گفت: اگر در انتخابات نامزد نمی‌شدم، هیچ‌کس مرا تحت پیگرد قرار نمی‌داد.

در ضیافت شام دیشب، ویل هِرد، نماینده سابق حوزه انتخابیه تگزاس در مجلس نمایندگان، تنها کسی بود که به طور مستقیم ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و خواستار گذار جمهوری‌خواهان از نامزد پیشتاز این حزب شد. وی گفت که «دونالد ترامپ برای آنکه زندان نرود، نامزد شده است»؛ جمله‌ای که با استقبال حضار مواجه نشد و همگی با صدای بلند او را «هو» کردند و او که در موقعیت دشواری می‌دید صرفا با جمله «حقیقت تلخ است»، تریبون را ترک کرد.

ران دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا که دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه در این مراسم بود نیز در سخنرانی کوتاهی با طعنه به بایدن گفت: آماده‌اید که جو بایدن را برای تعطیلات همیشگی به زیرزمینش در دلاوِر بفرستیم؟

وی با طعنه به ماجرای رشوه گرفتن هانتر بایدن، پسر جو بایدن از یک پیمانکار چینی، گفت: پسر من ۵ ساله است و بنابراین قرار نیست جیب‌هایش را با پول دولت‌های خارجی پر کند!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415569

مهمترین اخبار ایران و جهان: