نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:52

۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند

ارومیه - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی کاظمی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه‌ی ستاد پروژه مهر اظهار کرد: ۷۰ درصد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی مشغول تحصیل هستند لذا ارتقا آموزشی و پرورشی مدارس عادی دولتی اولویت سال تحصیلی آینده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: توانمندسازی مدیران و معلمان مدارس عادی دولتی با رویکرد برنامه محوری و آئین نامه اجرایی مدارس در دستور کار خواهد بود.

کاظمی افزود: ارتقای برنامه‌های یاددهی و یادگیری در مدارس عادی دولتی و اولویت این مدارس در اختصاص سرانه دانش آموزی از جمله راهبردهای وزارت خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت اولیا در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار مهم و کلیدی است و در این راستا رویداد الف تا بهترین تجربه عملی برای ماست.

کاظمی اظهار کرد: شناخت از وضعیت موجود مناطق، گام نخست در فرآیند برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت است و در پی آن سیاستگذاری مداخله‌ای برای تغییر در وضعیت موجود راهگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهبود و ارتقا شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه متوسطه استان نسبت به سال‌های گذشته مشهود است، عنوان کرد: استان آذربایجان غربی در شاخص پوشش تحصیلی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد که باید در قالب طرح‌های مختلف جذب بازماندگان و بویژه طرح شهید محمودوند مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی گفت: تحقق کامل و دقیق فرآیند ثبت نام تا پایان مرداد، در ساماندهی نیروی انسانی، شناسایی و پیشگیری از ترک تحصیل نقش بسزایی دارد.

وی افزود: مهارت آموزی در هر سه دوره آموزشی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است و در این خصوص باید آموزش معلمان و بهره گیری از تجهیزات کلیه مدارس در دستور کار قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: توازن رشته‌ای با تمرکز بر افزایش سهم رشته ریاضی فیزیک و رشته‌های فنی در حال پیگیری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435825

مهمترین اخبار ایران و جهان: