نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:13

کشتی‌های جنگی روسیه و چین دفع حمله هوایی را تمرین کردند+فیلم

کشتی‌های نیروی دریایی روسیه و چین در جریان رزمایش مشترک در اقیانوس آرام حمله هوایی ساختگی را دفع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه پنجشنبه (۱۰ اوت، ۱۹ مرداد) گزارش داد کشتی‌های رزمی روسیه و چین حمله هوایی دشمن فرضی را در یک گشت‌زنی مشترک دریایی در آب‌های اقیانوس آرام دفع کردند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، در جریان تمرین پدافند هوایی، خدمه کشتی‌های ارتش روسیه و ارتش آزادی‌بخش خلق چین الگوریتم‌های دفع حمله هوایی دشمن فرضی را از ارتفاعات و جهات مختلف تمرین کردند. 

طبق اعلام طرف روس، هواپیماهای نیروی دریایی حمله نیروی دشمن به گروه دریایی مشترک را شبیه‌سازی کردند. بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه، «هواپیمای جنگی ضد زیردریایی ایل-۳۸ متعلق به ناوگان اقیانوس آرام و هواپیمای ارتش چین در تعامل نزدیک با خدمه کشتی‌های رزمی در مراحل مختلف گشت‌زنی دریایی مشترک عمل کردند». 

خدمه کشتی‌های روسی و چینی همچنین توانایی‌های شکار و ردیابی زیردریایی‌های شبیه‌سازی شده دشمن و همچنین عملیات‌های نجات مشترک در دریا را تمرین کردند. 

به گفته مسکو، بالگردهای کاموف-۲۷ ناوگان دریایی اقیانوس آرام برخاست و فرود را روی کشتی‌های جنگی چینی انجام دادند و در مقابل، بالگردهای چینی بر روی کشتی‌های جنگی روسی فرود و برخاست کردند. 

به نوشته تاس، گروه دریایی مشترک روسیه و چین در مسیر مورد توافق طرفین به حرکت ادامه می‌دهند. آن‌ها از دریای ژاپن، تنگه لاپروس، دریای اختسک، تنگه کامچاتکا و دریای برینگ عبور کرده‌اند. گروه دریایی مشترک در حال حاضر در آب‌های اقیانوس آرام فعالیت می‌کند و مسافت بیش از چهار هزار مایل دریایی را از زمان آغاز گشت‌زنی پوشش داده‌ است. 

 

 

دفتر مطبوعاتی ناوگان دریایی روسیه در اقیانوسیه جمعه گذشته در بیانیه‌ای از آغاز دور سوم گشت‌زنی مشترک کشتی‌های جنگی روسیه و چین در منطقه اقیانوس آرام خبر داده بود.

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه گفت این ماموریت مشترک با هدف تقویت همکاری‌های دریایی روسیه و چین، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه، رصد مناطق ساحلی و حفاظت از اهداف و فعالیت‌های اقتصادی-دریایی دو کشور است. 

ناوگان دریایی روسیه در این ماموریت متشکل از ناوشکن ASW، «ادمیرال تریبیوتس» و «ادمیرال پانتلیف» و ناوهای «آلدار تسیدنژاپوف» و ناو «گرمیچی» و همچنین نفتکش «پیچنگا» است. ناوگان چین نیز با ناوشکن «چیکیهار» و «گویانگ» و ناوهای «ریژائو» و کشتی پشتیبانی «تایهو» در این ماموریت شرکت کرده است. همچنین هواپیماهای نیروی هوایی دو کشور نیز با کشتی‌های جنگی حاضر در این ماموریت دریایی در تعامل هستند. 

 این ماموریت مشترک در شرایطی برگزار می‌شود که ایالات متحده آمریکا فعالیت‌های نظامی و سیاسی خود را در منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله حضور منظم ناوهای آمریکایی در اطراف تایوان، فیلیپین، شبه‌جزیره کره و دیگر مناطق افزایش داده است. همچنین حضور یک زیردریایی اتمی ارتش آمریکا در سواحل کره جنوبی که برای اولین بار طی سال‌های گذشته صورت گرفته است.

به دنبال تشدید تحرکات نظامی آمریکا در این منطقه استراتژیک، چین و روسیه نیز طی سال‌های گذشته همکاریهای نظامی خود را تقویت کرده‌اند. وبگاه «نیوال تکنالوژی» با اشاره به همکاری‌های نظامی پکن و مسکو نوشت: همزمان با نوسازی نیروی دریایی چین، همکاری نظامی فزاینده با روسیه چالشی قابل توجه برای آمریکا و متحدانش در منطقه اقیانوس‌های هند و آرام ایجاد می‌کند.

«ودینا آکانوارا»، تحلیلگر دفاعی موسسه «گلوبال دیتا» در این باره می‌گوید این همکاری نشان‌دهنده پاسخ راهبردی به تمرینات دریایی مشترک بین ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در منطقه انجام شده است. هدف از رزمایش‌های نظامی متقابل تبادل بهترین شیوه‌ها، توسعه تاکتیک‌های جدید و افزایش قابلیت همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435725

مهمترین اخبار ایران و جهان: