نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:14

قطب درمان جنوب غرب اصفهان به دستگاه MRI مجهز شد

اصفهان - رئیس بیمارستان شهدای لنجان گفت: بیمارستان شهدای لنجان که عنوان "قطب درمان جنوب غرب استان" را دارد به دستگاه MRI مجهز شد.

محمد سوداوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیمارستان لنجان که یک بیمارستان لیفرال است که بطور میانگین در سال بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد و حدود ۲۰ هزار نفر بستری می‌شوند.

وی بیان داشت: اسفند ۹۹، در پی درخواست تجهیز بیمارستان به MRI قرارداد آن منعقد و با کمک خیران و از طریق هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت، MRI با مبلغ هفت میلیارد تومان خریداری شد.

رئیس بیمارستان شهدای لنجان تصریح کرد: بخاطر همجواری لنجان با شهرستان مبارکه و چهار محال و. بختیاری همواره شاهد حضور بیماران از این دو شهرستان به بیمارستان شهدای لنجان هستیم.

وی افزود: تا پیش از این بیماران برای دریافت MRI با تعرفه دولتی به اصفهان سفر می‌کردند که گاهاً با از دست رفتن زمان طلایی برای دریافت درمان به موقع دچار آسیب‌های متعددی می‌شدند و همچنین در مسیر امکان بروز تصادفات نیز بود.

سوداوی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدای لنجان در زمینی به مساحت ۴۵ هزار متر و با ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا احداث شده است که دارای ۱۱۰ تخت مصوب است و از بخش ICU, CCU, nICU, اتاق عمل، جراحی‌های مردان و زنان، داخلی، اطفال، اورژانس و بخش دیالیز تشکیل شده است.

وی گفت: در همین راستا مجوز افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۱۱۰ به ۳۶۰ تخت دریافت شده است.

زمین توسعه بیمارستان شهدای لنجان واگذار شد

حسین رجایی، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: این دستگاه از امروز آماده ارائه خدمات با تعرفه دولتی به مردم شهرستان لنجان و شهرستان‌های اطراف است.

وی با اشاره به پروژه توسعه بیمارستان شهدای لنجان افزود: بودجه لازم برای احداث این پروژه تخصیص پیدا کرده و همچنین نقشه‌های این پروژه نیز آماده شده و با تلاش مسئولان شهرستان مشکل واگذاری زمین انجام شود.

رجایی گفت: دستگاه ام آر آی بیمارستان شهدای لنجان از نوع یک و نیم تسلا و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و به روز استان هست که هزینه خرید و ساخت فضای فیزیکی مورد نیاز آن با ارز دولتی و با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد تومان توسط خیرین شهرستان لنجان تأمین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397725

مهمترین اخبار ایران و جهان: