نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 19:13

استاندار زنجان: معاملات مسکن باید در سامانه‌های رسمی ثبت شود

استاندار زنجان گفت: درخواست ما از مردم این است که هنگام معامله املاک و یا اجاره مسکن، از مشاورین املاک درخواست ثبت رسمی در سامانه معاملات املاک و مستغلات را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخواست ما از مردم این است که هنگام معامله املاک و یا اجاره مسکن، از مشاورین املاک درخواست ثبت رسمی در سامانه معاملات املاک و مستغلات را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای مسکن در چند ماه گذشته مصوب شد که کارگروهی در راستای ساماندهی معاملات املاک و مسکن انجام شود. سامانه‌هایی وجود دارد که معاملات مسکن را به صورت شفاف سازی پیش می‌برد.

استاندار زنجان گفت: در معاملات مسکن دو مشکل عمده وجود دارد؛ قیمت‌گذاری پرشی و معاملات صوری دو مشکن اصلی در معاملات مسکن هستند که منجر با افزایش قیمت مسکن می‌شود.

وی ادامه داد: مشاوران املاک باید معاملات را به صورت شفاف ثبت کنند و معاملات را در این سامانه‌ها ثبت کنند تا ما بتوانیم بازار مسکن را رصد کنیم و با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن مقابله کنیم‌.

افشارچی گفت: طبق فرمایشات رهبری معاملات غیررسمی سلب صلاحیت شوند چرا که بر مبنای ثبت رسمی است که حاکمیت امکان کنترل دارد‌.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1418769

مهمترین اخبار ایران و جهان: