نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 13:23

کنایه وحید هاشمیان به نبی و تاج؛قرارداد من زیاد است یا ویلموتس

مربی پیشین تیم ملی پرداخت پاداش به اعضای ایرانی کادرفنی را کاملا رد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید هاشمیان در مورد وضعیت قراردادش با تیم ملی گفت: قطع ارتباط در همه جای دنیا وجود دارد؛ یک مربی در یک تیم نمی‌تواند همیشه حضور داشته باشد. معمولاً تغییر مربی یا کادرفنی هم برطبق قوانینی انجام می‌شود، یا تیم نتیجه نمی‌گیرد یا مربیان به تعهدات خودشان عمل نمی‌کنند و مشکل اخلاقی دارند. آیا فاکتوری دیگری برای برکناری کادر فنی وجود دارد؟!

وی افزود: با این حال چون تیم ملی به منافع شخصی من ارجحیت داشت، در آن شرایط که بازی‌های جام جهانی پیش رو بود، سعی کردم هیچ حاشیه‌ای درست نکنم و به منافع تیم ملی فوتبال احترام گذاشتم. این موضوع نه از ترس و نه از وابستگی بود. من چهار مرحله به تاج نامه نوشتم جواب من را نداد. دو مرتبه هم به هیأت مدیره ایمیل زدم. سه مرتبه هم به ممبینی پیام دادم. در مرحله اول به من گفتند قراردادم ۳۰ مردادماه فسخ شده که در آن زمان فدراسیون اصلاً رئیس نداشت و میرشاد ماجدی سرپرست موقت بود.

هاشمیان تأکید کرد: من چهار بار به تاج و اعضای هیأت رئیسه نامه زدم. دو ماه پیش به ممبینی نامه دادم که در پاسخ به من گفت شما در روزی که قراردادها را فسخ می‌کردند حضور پیدا نکردید. آیا من هر روز باید به فدراسیون فوتبال می‌رفتم و جلوی در می‌نشستم که آیا من سر کار هستم یا خیر؟! بهتر است دبیر فدراسیون نامه‌های بایگانی را بررسی کند، من چهار مرحله نامه نوشتم که وضعیت من را مشخص کنید اما هیچ جوابی داده نشد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بعد از نامه دوم مسئول حقوقی فدراسیون با وکیل من ارتباط برقرار کرد و پس از یک سری حرف‌های شعارگونه گفته بود قرارداد هاشمیان ۳۰ مرداد فسخ شده است که همان موقع وکیل من می‌گوید تاج ۸ شهریورماه به عنوان رئیس انتخاب شد. کی روش هم یک هفته دیرتر آمد، چطور در زمانی که او مشغول به کار بوده فسخ قرارداد کردید؟! می‌گوید من نمی‌دانم، پول هم الان نداریم!

هاشمیان در پاسخ به این سوال که آیا به شما پیشنهاد شد با کی روش کار کنید، گفت: من از اخبار شنیدم که اسکوچیچ برکنار شد و کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد و دستیار ایرانی او هم نکونام خواهد بود. من دیگر پیگیری نکردم. بعد از مدتی دیدم نبی و اصولی مصاحبه کردند و گفتند ما قصد داریم وحید هاشمیان را نگه داریم. باز هم خبری نشد. با تاج تماس و از او وقت دیدار گرفتم. در جلسه به او گفتم تکلیف من را مشخص کنید، من برای تیم زحمت کشیدم و استعفا هم نخواهم داد.

وی گفت: تاج عنوان کرد با نبی صحبت می‌کنم و به من اطلاع می‌دهد، بعد از مدتی باز هم خبری نشد که من با نبی صحبت کردم و گفتم وضعیت من را مشخص کنید یا هستم یا نیستم. من سال‌ها در اروپا فوتبال بازی کردم و قرارداد بستم. این موضوع را به خوبی یاد گرفتم که نمی‌توان ترک کار کرد. ما به قانون و قرارداد احترام می‌گذاریم.در آن زمان نبی گفت با کی‌روش صحبت کرده و گفته زمانی نیست که با مربی جدید آشنا شوم. من هم این موضوع را قبول کردم و گفتم پس وضعیت من را مشخص کنید.

هاشمیان گفت: آقایان در قرارداد من قانونی وضع کردند مبنی بر اینکه اگر شخصی سه ماه قراردادش را فسخ کند باید سه ماه خسارت بدهد که من موافق این قانون نبودم. در قرارداد تمام مربیان تیم ملی این بند وجود داشت. مسئولان فدراسیون یک بار به من گفتند قراردادت ۳۰ مرداد فسخ شده، یک بار دیگر گفتند قرارداد من زمانی که کی‌روش کارش را شروع کرده فسخ شده، در صورتی که فسخ کردن شرایط خاص خودش را دارد.

وی گفت: چند وقت پیش وکیل من با نبی و برخی مسئولان فدراسیون جلسه گذاشته بودند. من به آن‌ها پیشنهاد داده بودم که اگر برای شما ممکن است همین پولی که قرار است به من بدهید را از طریق فیفا پرداخت کنید که گفتند ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. بعد از مدتی نبی به وکیل من اطلاع داده بود که قرارداد را فسخ نکردیم. در صورتی که اول به من گفتند قرارداد در تاریخ ۳۰ مردادماه فسخ شده؛ ممبینی می‌گوید وقتی کی‌روش به تیم ملی آمد قرارداد شما اتوماتیک فسخ شده است. در کنار این صحبت‌های ضد و نقیض الان نبی می‌گوید قرارداد من فسخ نشده و حتی از من هم عذرخواهی هم کرد مبنی بر اینکه رفتارهایی که با من شده درست نبوده و حق با من است. اما دوباره همه چیز به سر جای اولش برمی‌گردد!

مربی اسبق تیم ملی در ادامه با کنایه به تاج و نبی گفت: شما که درباره قرارداد من آنقدر زرنگ هستید چرا با ویلموتس اینکار را نکردید؟ یک میلیارد و سیصد قرارداد من زیاد است یا ۴ میلیارد و نیم. برخلاف اعلام مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، من، کریم باقری، قربانعلی پور و خانبان بابت صعود به جام جهانی پاداشی نگرفته‌ایم. تنها پاداش دریافتی ما فقط پاداش بردهای تیم ملی بود که توسط وزارت ورزش پرداخت می‌شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425369

مهمترین اخبار ایران و جهان: