نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 12:48

بیش از ۴ میلیون راس دام آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند

تبریز-مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: چهار میلیون و ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این استان به طور رایگان بر ضد بیماری کشنده تب برفکی واکسینه می شوند که از امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین بهداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در ترکیه و عراق و احتمال سرایت به علت تبادلات دامی یا قاچاق دام باید نسبت به ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین آذربایجان شرقی اقدام شود که برای تحقق این هدف واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در این استان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: ۹۰ درصد دام‌های سنگین شامل گاو و میش که ۳۸۰ هزار رأس را شامل می‌شود و ۷۰ درصد دام‌های سبک که سه میلیون و ۷۰۰ رأس گوسفند و بز زیر پوشش طرح رایگان واکسیناسیون بر ضد بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند تا پایان شهریور ماه واکسینه می‌شوند.

بهداد ادامه داد: با واکسیناسیون این تعداد دام در دامداری‌های صنعتی، سنتی و روستاهای آذربایجان شرقی جمعیت دامی استان در برابر بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند.

وی از دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد که همکاری کامل را با دامپزشکان و مأموران ادارات دامپزشکی استان داشته باشند تا دام‌های استان نسبت به بیماری تب برفکی که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دامی است مصونیت پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425325

مهمترین اخبار ایران و جهان: