نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:07

حذف لوگوی «ایکس» از بالای ساختمان اصلی توییتر به دلیل شکایت همسایه‌ها

بعد از شکایت همسایگان شرکت ایکس(توییتر سابق) از روشن شدن علامت X و نور زیاد آن در سانفرانسیسکو، خبرها حاکی از حذف این لوگو از بالای ساختمان این غول فناوری است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، لوگوی جدید شبکه اجتماعی ایلان ماسک بر فراز محله سانفرانسیسکو باعث شکایت همسایه ها و ورود بازرسان ساختمان به این مساله شد.

ایلان ماسک که به تازگی برند توییتر را به ایکس تغییر داده، لوگوی درخشان و غول پیکر ایکس را در ساختمان سانفرانسیسکو نصب کرد اما مسئولان شهر و برخی از ساکنان از این نمایش ناراضی هستند.

روز جمعه، این شرکت لوگوی X را روی پشت بام دفتر مرکزی خود در این ایالت نصب کرد وهمسایگانی از چراغ‌های مزاحم آن شکایت کردند به این ترتیب بخش بازرسی ساختمان سانفرانسیسکو تحقیقات را در این زمینه آغاز کرد.

بازرسان ساختمان سانفرانسیسکو گفتند که ممکن است این نصب برند قوانین را نقض کند و نمایندگان شرکت ایکس، دو بار از دسترسی به پشت بام به مقاماتی که به دنبال بازرسی لوگو بودند، خودداری کردند.

ماسک که توییتر را در اکتبر 2022 به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، اعلام کرد که شرکت تغییر نام یافته اما با وجود ترک بسیاری از شرکت ها در سانفرانسیسکو خواهد ماند.

ماسک نوشت: «سانفرانسیسکوی زیبا، اگرچه دیگران شما را ترک کنند، اما ما همیشه دوست شما خواهیم بود.»

با این حال همه سانفرانسیسکویی ها مشتاق این دوستی ماسک نیستند. مردم در آخر هفته ویدئویی از لوگوی جدید ایلان ماسک منتشر و از آن انتقاد کردند.

پاتریک هانان، مدیر ارتباطات دپارتمان بازرسی ساختمان و برنامه‌ریزی شهر سانفرانسیسکو، تأیید کرد که اخطار نقض قوانین به مالک ساختمانی که دفتر مرکزی توییتر را در خود جای داده، صادر شده و در آخر هفته، وزارت سازمان بازرسی ساختمان و شهرسازی 24 شکایت در مورد این سازه غیرمجاز دریافت کرده است، از جمله نگرانی در مورد ایمنی سازه و روشنایی آن.

 

وی افزود: هیچ مجوزی برای برچیدن این لوگو صبح امروز درخواست نشده است، اما به دلیل مسائل ایمنی، پس از تخریب سازه می توان مجوز را تأمین کرد.

هانان گفت که این وزارتخانه مالک ساختمان را به دلیل مجوزهای ساختمانی برای نصب و برداشتن سازه و پوشش هزینه های بازرسی و تحقیقات اداره جریمه می کند.

لازم به ذکر است غول‌های فناوری در ایالات متحده ملزم به تبعیت کامل از قوانین موجود هستند و در صورت تخلف در هر حوزه‌ای، با برخورد بدون اغماض از سمت مجریان قانون مواجه می‌شوند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422069

مهمترین اخبار ایران و جهان: