نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 18:23

مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برای تسهیل در واردات آمبولانس

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جزئیاتی از مصوبه این کمیسیون برای تسهیل در واردات آمبولانس را تشریح کرد.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به تشریح جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۱۰مرداد ماه) این کمیسیون پرداخت و گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز و در ادامه مواد مربوط به حوزه سلامت، چند ماده واحده در زمینه خلأهای قانونی هلال احمر و رفع مشکلات این سازمان به تصویب رساند.

وی تأکید کرد: کمیسیون در مصوبه دیگری تأکید کرد که واردات آمبولانس توسط اورژانس، هلال احمر و دستگاه‌های متولی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف باشد.

زنگنه در ادامه با اشاره به یک ماده الحاقی در حوزه انرژی بیان کرد: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که نیروگاه‌های خورشیدی خانگی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و جامعه هدف بسیج سازندگی نصب می‌کنند با هدف رفع محرومیت و ایجاد درآمد برای این اقشار، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که اگر نیاز باشد که این تجهیزات از خارج از کشور وارد شود، این قشر از پرداخت عوارض گمرکی و حقوق ورودی معاف باشند. البته تأکید شد که این مسئله با نظارت وزارت نیرو انجام و مشروط به این باشد که این تجهیزات در داخل کشور تولید نشود. با این حال این موضوع به درآمد خانواده های محروم و تحت حمایت، کمک خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422269

مهمترین اخبار ایران و جهان: