نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:53

امام جمعه اهواز: خبرنگاران در راستای تقویت نظام اسلامی قلم بزنند

امام جمعه اهواز گفت: خبرنگاران هر قلمی که می‌زنند باید در راستای تقویت نظام اسلامی و آگاه‌سازی جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در همایش روز خبرنگار که به همت سپاه حضرت‌ولی عصر خوزستان برگزار شده بود اظهار کرد: توجه به خبرنگاران از اولویت‌های امروز جامعه  است چرا که این قشر رسالت سنگینی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به سختی‌های کار خبرنگاری ادامه داد: شغل خبرنگار به صورتی است که هوای تنفس در کالبد جامعه می‌دهد که اگر هوا سالم باشد جامعه احیا می‌شود و اگر ناسالم باشد به جامعه آسیب وارد می‌کند.

امام جمعه اهواز گفت: در شرایط کنونی که فضای جامعه به دلیل وجود شبکه‌های مجازی رها شده است و افرادی با هویت نامعلوم در این فضا فعالیت دارند، رسالت خبرنگاران برای روشنگری و آگاه‌سازی جامعه بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه همه‌ی ما باید نسبت به عملکرد خود در جهان آخرت پاسخگو باشیم، اضافه کرد: رسانه با آبروی افراد در ارتباط است از این رو حساسیت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و البته آنچه در راس همه‌ی فعالیت‌های ما باید قرار داشته باشد تقویت نظام اسلامی است و در هر قلمی که خبرنگار می‌زند و هر خبری که می‌خواهد به جامعه منتقل کند باید این نکته را مد نظر داشته باشد.

وی گفت: در عین حال رسانه‌ها باید از برخی رویکردهای اشتباهی نظیر ترویج سوءظن، مسموم کردن فضا، شایعه‌پراکنی و اقداماتی که مورد سوء‌استفاده‌ی دشمنان قرار می‌گیرد، خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان یادآور شد: خبرنگاران باید توجه داشته باشند که در دام شایعه‌سازی رسانه‌های بیگانه گرفتار نشود و شایعات آنها را بازنشر ندهند. در عین حال پیش از اثبات هیچ جرمی نباید به افراد اتهام‌زنی صورت بگیرد چرا که باید پایبند به اخلاق و قانون باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با تاکید بر لزوم تفاوت بین نقد و تخریب گفت: گاهی اوقات نسبت به عملکرد شخصی نقد وجود دارد و باید این را مسئله از تخریب جدا کرد، چرا که تخریب کار دشمنان است.

وی با بیان اینکه موضع ما در خصوص مسائل فرهنگی و هنری در مسیر مواضع رهبر معظم انقلاب است، افزود: دیدگاه ما در خصوص کنسرت، موسیقی و هر مسئله‌ای که در حوزه فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد چیزی جز فرمایشات رهبر نظام اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد در عین حال اشتغال را یکی از مسائل مهم در استان خوزستان دانست و تصریح کرد: دولت در این زمینه تلاش‌هایی را آغاز کرده است اما با کمال تاسف نگاه برخی جوانان به اشتغال واقعی نیست جوانان باید به سمت مهارت‌آموزی سوق پیدا کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428569

مهمترین اخبار ایران و جهان: