نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 21:43

دادخواست‌های مطرح‌شده ضدقانون اصلاحات قضایی بررسی می‌شوند

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد دادخواست‌های مطرح‌شده ضدقانون اصلاحات قضایی را در ماه سپتامبر مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، امروز، دوشنبه، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد دادخواست‌هایی را که ضد قانون لغو برهان عدم معقولیت مطرح شده‌اند را با تشکیل جلسه‌ای با حضور تمامی قضات این دادگاه بررسی نماید.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: دادگاه عالی تصمیم گرفته در روز ۱۲ سپتامبر آینده و با حضور تمامی ۱۵ قاضی عضو این دادگاه، به دادخواست‌های تنظیم‌شده ضدقانون لغو برهان عدم معقولیت که هفته گذشته در جریان شور دوم و سوم کنست به تصویب رسید، رسیدگی کند.

براساس گزارش این روزنامه عبری زبان این نخستین بار است که تمامی ۱۵ قاضی عضو دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در جلسه دادرسی این دادگاه حاضر می‌شوند. ریاست این جلسه را «استر حایوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به عهده خواهد داشت.

این در حالی است که چهارشنبه گذشته دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این دادگاه مانع از اجرایی‌شدن قانون لغو برهان عدم معقولیت نخواهد شد.

در پی تصویب قانون لغو برهان عدم معقولیت در کنست رژیم صهیونیستی، اراضی اشغالی شاهد افزایش اعتراضات بوده و این هفته نیز سی‌امین هفته اعتراضات شهرک‌نشینان صهیونیست به اصلاحات قضائی نتانیاهو در اراضی اشغالی با شدت بیش‌تری برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420569

مهمترین اخبار ایران و جهان: