نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:57

انهدام اهداف دشمن با بمب یاسین 90 در رزمایش اقتدار هوایی ارتش

در مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین 90 اهداف پیش بینی شده رامنهدم کردند و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ 707 توسط جنگنده‌های اف14 با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر خلبان علیرضا رودباری سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: در مراحل عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، خلبانان مقتدر و جوان نیروی هوایی ارتش با هواپیما های اف7 مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین 90 و هواپیماهای بمب افکن سنگین اف4 و اف5 مجهز به راکت‌های جنگی، موشک های نقطه‌زن هوشمند و هدایت شونده ساخت داخل، با استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی، با حضور در منطقه عملیاتی و  اهداف استراتژیک، حساس و حیاتی نیروهای نارنجی(نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو 24 نهاجا با استفاده از اصل غافلگیری و با اجرای عملیات برد بلند، رادارهای زمینی و  اهداف حیاتی دشمن را با استفاده از موشک‌های بهینه‌سازی شده راداری و لیزری مورد هدف قرار دادند.

امیر رودباری خاطر نشان کرد: عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ 707 توسط جنگنده‌های اف14 با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگر به منظور اجرای پوشش هوایی رزمایش، عملیات گشت هوایی و دریایی توسط  هواپیماهای میراژ اف1، بمب‌افکن اف4 و اف5  با موفقیت انجام شد.

سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، تصریح کرد: کلیه مراحل این رزمایش با نظارت ناظران و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) در حال رصد و پیگیری است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1398269

مهمترین اخبار ایران و جهان: