نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 23:02

لزوم نگاه یکپارچه به مسائل فرهنگی استان‌های ترکی زبان

استاندار اردبیل گفت: باید به مسائل فرهنگی آذربایجان در ۴ استان ترکی زبان یکپارچه نگاه کرد و برای کار فرهنگی در حوزه آذربایجان نگاه گسسته باید به نگاهی پیوسته و متحد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحامد عاملی امروز در نشست هیئت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد تشکیل شد، با تشریح برخی ضرورت‌ها و عوامل مورد نیاز برای تقویت بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان اظهار کرد: از مهمترین این عوامل می‌توان به نگاه یکپارچه به مسائل فرهنگی آذربایجان در ۴ استان ترکی زبان و نبودن رقابت‌های محلی اشاره کرد. برای کار فرهنگی در حوزه آذربایجان نگاه گسسته باید به نگاهی پیوسته و متحد تبدیل شود.

وی شناخت فرصت‌ها و تهدیدات در حوزه فرهنگ و ادب آذربایجان و تقویت مبانی آن را یکی از ضروریات تقویت و کار فعال در این حوزه دانست و تصریح کرد: برای تولید محتوای اثربخش پیش از بررسی و شناسایی فرصت‌ها، توجه به تهدیداتی از جمله تحریف تاریخ آذربایجان از سوی دشمنان ضرورت دارد. باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی آذربایجان در این بنیاد استفاده شود تا جلوی این تحریف و تبلیغات منفی گرفته شود.

وی افزود: ابتذال و نابودی ریشه‌های اسلامی، دینی و اخلاقی از سوی جریان‌های افراطی در خارج از کشور یکی از تهدیداتی است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

عاملی به فرصت‌های موجود در حوزه فرهنگ آذربایجان، مبانی هویت‌ساز تاریخ این خطه و تقویت جغرافیا و دیپلماسی فرهنگی برای نزدیکی با مردم کشورهای همسایه اشاره کرد و ادامه داد: در کشورهای همسایه مردم دارای باورها و ریشه‌های تاریخی مشترک با مردم ایران هستند که باید از این اشتراک در شناسایی و تبلیغ چهره‌های فرهنگی و گسترش نفوذ فرهنگی استفاده کرد.

پایانم پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399525

مهمترین اخبار ایران و جهان: