نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 18:11

بیش از ۳۰ پروژه عمرانی و فرهنگی در شهر الوند اجرا می شود

شهردار الوند از پیش بینی و اجرای بیش از ۳۰ پروژه عمرانی و فرهنگی در این شهر خبر داد.

جواد خلج طایفه در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته، طرح انتظام بخشی شهر الوند در قالب ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و دوره گردها ر اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفت.

وی افزود: از طرفی با التفات به تاکید شورای تامین شهرستان البرز در این زمینه و رصد میدانی مسوولان شهرستان از جمله دادستان عمومی و انقلاب، فرماندار و همراهی و همکاری فرمانده ناجا و مطالبات مستمر مردمی در خصوص ساماندهی دستفروشان، دوره گردها و وانت بارها، این مهم به صورت جدی دنبال شده است.

شهردار الوند بر اجرای گشت و طرح ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و دوره گردها در قالب اکیپ ضربتی شامل مرجع قضایی، عوامل انتظامی، راهور، واحد اجراییات شهرداری و معاون خدمات شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این امر،۱۳ نقطه مختلف در شهر الوند جانمایی و پیش بینی شده و برای افراد آیتم‌های تشویقی هم لحاظ شده است.

این مسوول در پاسخ به این پرسش که چه ضمانتی برای استمرار ساماندهی دستفروشان و وانت بارها شهر الوند وجود دارد که مقطعی هم نباشد، توضیح داد: با توجه به تایید و تاکید مرجع قضایی شهرستان البرز، پیگیری و نظارت مستمر و روزانه معاونت خدمات شهری و قرار گرفتن وانت بارها در مجموعه شرکت تعاونی و اخذ تعهد از افراد انجام و استمرار این مهم صورت می گیرد. بر این اساس مردم می‌توانند در نقاط مختلف تعبیه شده مایحتاج خود را از دستفروشان و وانت بارها تهیه و خریداری کنند.

خلج طایفه یکی از برنامه های اصلی شهرداری را برون سپاری طبق تاکیدات مراجع مافوق استانی و وزارت کشور برشمرد و بیان کرد: در نظر داریم به شرکت‌های واجد شرایط که مسیر قانونی را طی کرده باشند، بخش سد معبر و اجراییات را بسپاریم.

وی با بیان اینکه توسعه و ساماندهی فضاهای سبز، ایجاد پارک‌ها، تامین روشنایی پارک‌ها و از جمله احداث پارک بانوان در دستور کار شهرداری قرار دارد، تصریح کرد: با همراهی مسوولان استانی و شهرستانی در اولین فرصت نسبت به اجرای پروژه‌های مذکور اقدام می‌شود که بخشی از کار آغاز شده و بخشی از مشکلات و معضلات هم در حال رفع است تا بتوانیم به صورت جامع و کامل پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

این مسوول ساماندهی تردد خودروهای سنگین از معابر اصلی داخل شهر را مطالبه مردم و مسوولان ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از سال‌های گذشته صورت گرفته، با جدیت تکمیل کمربندی‌های شهر الوند را دنبال خواهیم کرد تا با آماده‌سازی مسیرها در ورودی و خروجی شهر الوند، از تردد خودروهای سنگین به داخل شهر جلوگیری کنیم.

شهردار الوند افزود: ۹۹ درصد تملک اراضی یکی از کمربندی‌های شهر الوند انجام شده و در چند روز آینده کار آماده سازی، جدول گذاری و آسفالت کمربندی جنوب شهر تکمیل می‌شود. در خصوص دو کمربندی دیگر نیز باید گفت که بخش‌های کوچکی از آنها نیاز به تملک دارد و می‌طلبد مسوولان استان قزوین به ویژه اداره کل راه و شهرسازی نسبت به رفع مشکلات موجود مساعدت کنند تا ظرف یک سال آینده بتوانیم عملیات احداث کمربندی‌ها را آغاز کنیم و دغدغه‌های مردم و معضلات درون شهری و ترافیک شهری را کاهش دهیم.

خلج طایفه با اشاره به مساعدت و همراهی شهرداری الوند در برگزاری مراسم عید غدیر با محوریت امام جمعه الوند، امام جمعه موقت الوند، شورای شهر و دغدغه مندان فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به فرهنگی و مذهبی بودن شهر الوند، اجرای برنامه‌های فرهنگی مدون ۶ ماهه و سالانه در دستور کار قرار گرفته و به ترتیب و بر اساس اولویت، برنامه‌ها به اجرا در می‌آید.

این مسوول همچنین به فضاسازی سطح شهر به مناسبت ماه محرم و ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: با تلاش مجموعه شهرداری، فضاسازی این مناسبت در بخش های مختلف شهر صورت گرفته و همراهی و مساعدت لازم جهت برپایی مراسمات عزاداری با هیات ها برقرار است.

وی تحقق بودجه را از اولویت‌های شهرداری الوند عنوان کرد و ادامه داد: امسال حدود ۳۰ پروژه عمرانی و فرهنگی پیش بینی شده که قرار است به اجرا درآید. نخستین پروژه عمرانی حیاتی و مورد نیاز، آسفالت معابر خاکی و ترمیم و لکه‌گیری آسفالت معابر دارای مشکل است که آغاز می‌شود. همچنین پروژه هایی که قرار است در فضای باز به اجرا درآید قبل از فصل بارندگی اجرا می‌شود و پروژه‌های دیگر هم که آب و هوا در اجرای آن ها تاثیر گذار نیست در پاییز و ابتدای زمستان تکمیل می‌شوند.

این مسوول با اشاره به ضرورت احداث پارک بانوان برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهر الوند، اظهار کرد: امیدواریم مسوولان همراهی لازم را برای اجرای این مهم داشته باشند.

شهردار الوند، شهر صنعتی البرز را اولین و بزرگترین شهر صنعتی در کشور و دارای پتانسیل فراوان ذکر و اذعان کرد: بیش از ۵۰ درصد سهام این شرکت متعلق به شهرداری الوند است که باید از این ظرفیت در بخش‌های مختلف بهره بگیریم و علاوه بر پوشش دادن شهرداری و شهر صنعتی البرز، برای اشتغالزایی و رفع معضلات بیکاری، از درآمد حاصله آن که در سال‌های گذشته کمتر به آن پرداخته شده، منتفع شویم. بروز رسانی خدمات شرکت های شهر صنعتی البرز از برنامه‌های شهرداری الوند است که سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت می بایست برای رفع مشکلات و معضلات شهری، شهرداری را یاری رسانند و لازم است اعضای هیات مدیره شهر صنعتی البرز برای احداث پارک بانوان، پارکینگ، بازیگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری و خدماتی همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوان خدمات ارزنده تری به مردم ارائه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1398625

مهمترین اخبار ایران و جهان: