نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 17:30

آیت الله اسلامی: عزاداری پرشور مردم در محرم سرشار از درس عبرت برای دشمنان اسلام است

امام جمعه تاکستان گفت: دشمنان اسلام و مسلمین به تصاویر منتشر شده از عزاداری پرشور و شعور مردم در ایام محرم توجه کنند و از آن درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، آیت ﷲ علی اسلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکستان به حوادث عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا یک نهضت جهانی است و دشمن همواره در تلاش بوده و هست بین مسلمانان و عاشورا فاصله اندازد اما هرگز به این هدف دست نیافته و نخواهد یافت. آن ها هر چه بیشتر تلاش کنند مردم آگاهانه تر در صحنه های عزاداری ابا عبدالله حاضر می شوند.

وی در ادامه به اهانت اخیر صورت گرفته به ساحت قرآن کریم در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: دشمن منطق ندارد. اگر استدلال داشت به میدان می آمد و گفت و گو می کرد نه اینکه کتاب قرآن و مقدسات جمعیت کثیر مسلمانان دنیا را به آتش بکشد.

 امام جمعه تاکستان تصریح کرد: دشمنان اسلام هر چقدر تلاش کنند نخواهند توانست میان ملت بزرگ اسلام و قرآن و پیامبرشان فاصله بیندازند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امپراطوری خبری دنیا در اختیار کشورهایی است که در خصوص اقدامات خود پاسخگو نیستند و برای کارهای خود منطقی ارائه نمی کنندـ چرا یک نفر در غرب، انجیل را آتش نمی زند ولی به قرآن جسارت می کنند؟!

آیت الله اسلامی اضافه کرد: دشمنان اسلام و مسلمین به تصاویر منتشر شده از عزاداری پرشور و شعور مردم در ایام محرم توجه کنند و از آن درس بگیرند. در روز تاسوعا تجمع مردم عزادار و ولایت مدار تاکستان باشکوه تر از سالهای قبل انجام شد و این موضوع بازخوردهای مثبتی داشت.

وی تاکید کرد: عزاداری امسال در تاکستان با وسعتی بیشتر از سالهای قبل برگزار شد و نشان داده شد هویت و ماهیت و شخصیت ما از حسین(ع) است.

امام جمعه تاکستان تصریح کرد: دشمنان بدانند هر چقدر به مقدسات ما اهانت کنند ما بیشتر اسلام مان را وسعت می دهیم. قرآن آتش زدند جلسات و کلاسهای قرآن در ایران بیشتر شد و چاپ کتاب قرآن افزایش یافت. 

آیت الله اسلامی اضافه کرد: در پی اهانت به قرآن، طی جلسه ای با حضور شهردار تاکستان مقرر شد در ورودی شهر میدانی به نام دروازه قران تاکستان احداث شود.

وی تاکید کرد: دشمنان خدا در حالی امروز کتاب آسمانی مسلمانان جهان که مورد احترام حدود دو میلیارد نفر از جمعیت دنیاست را به آتش می کشند که همواره دم از حقوق بشر و آزادی بیان می زنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1413369

مهمترین اخبار ایران و جهان: