نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 03:37

آتش سوزی‌های جنگلی در یونان ادامه دارد

آتش سوزی‌های جنگلی در یونان و نزدیک پایتخت این کشور هنوز مهار نشده و نخست وزیر یونان برای رصد اوضاع سفر خود را به بلژیک نیمه کاره گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در دومین روز از آتش سوزی‌های جنگلی در یونان و نزدیک  شهر «آتن» پایتخت این کشور واقع در جنوب اروپا، هزاران نفر مجبور به فرار از تفریحگاه‌های ساحلی شدند و آتش‌نشانان در تلاش برای اطفای حریق هستند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «الجزیره» مقامات یونان روز سه شنبه دستور تخلیه دستکم ۶ منطقه ساحلی را صادر کردند. ارتش، نیروهای ویژه پلیس و امدادگران داوطلب بازنشستگان محبوس در منازل را بیرون آوردند. هواپیماها و بالگردهای امدادی، شعله‌های آتش را در نزدیک «لاگونیسی» در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت مهار کردند.

 

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان که به «بروکسل» در بلژیک سفر کرده بود خطر ناشی از آتش سوزی‌های جنگلی را «بسیار دشوار» توصیف کرد. نخست وزیر یونان سفر خود را به بروکسل نیمه کاره گذاشت و به سرعت به آتن بازگشت.

 

 

مقامات محلی گفتند که دومین آتش سوزی بزرگ در یک منطقه جنگلی نزدیکی شهر «لوتراکی» در ۹۰ کیلومتری غرب آتن رخ داد. سخنگوی آتش نشانی آتن گفت وزش بادهای قوی تلاش گروه‌های اطفای حریق را کند می‌کند. تخلیه‌شدگان در امتداد خط ساحلی یا در مدارس و هتل‌ها مستقر شده‌اند.

 

 

رومانی روز دوشنبه شماری آتش‌نشان به یونان اعزام کرد. به دنبال آن انگلیس و ایتالیا نیز روز سه شنبه شماری آتش نشان به یونان اعزام کردند. 

موج گرما در جنوب اروپا موجب شده که مقام‌های بهداشتی کشورهای واقع در این منطقه هشدارها نسبت به گرمازدگی را تشدید کنند. در ایتالیا نیز قطعی برق در پایتخت این کشور وضعیت را برای ساکنان بغرنج کرده است.  جنوب اروپا هفته بسیار گرمی را در روز دوشنبه آغاز کرد و مقام‌های بهداشتی ایتالیا هشدارهای مربوط به گرما را تشدید کردند. پیش بینی می‌شود دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370925

مهمترین اخبار ایران و جهان: