نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:11

هشدار درباره احتمال فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی

در شرایطی که در روزهای اخیر اعتراضات در جامعه صهیونیستی علیه طرح اصلاحات قضایی تشدید شده، برخی محافل درباره انحلال ارتش رژیم صهیونیستی در تشدید موج اعتصابات نظامیان هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو اعلام کرده است که بدلیل تمرد نظامیان از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» ارتش این رژیم با خطر فروپاشی مواجه است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کانون مطالعات امنیت داخلی این رژیم ضمن هشدار نسبت به احتمال فروپاشی ارتش به سبب طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو، اعلام کرده که ما در مسیر تبدیل شدن به یک ارتش ضعیف گام برمی‌داریم و خواستار توقف فوری طرح اصلاحات قضایی هستیم.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ۲۰۰ سفیر و دیپلمات سابق اسرائیلی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به لطمه خوردن جایگاه بین‌المللی این رژیم به سبب طرح اصلاحات قضایی ابراز نگرانی کرده و خواستار لغو فوری این طرح شدند.

در همین حال طی ساعات اخیر گمانه‌زنی‎‌ها درباره نزدیک شدن توافق با مخالفان درباره طرح اصلاحات قضایی، افزایش پیدا کرده است.

رسانه‌های عبری امروز گزارش دادند که صحبت از رسیدن به توافق با مخالفان طرح اصلاحات قضایی درون ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو، در پی تشدید اعتراضات نسبت به آن طی روزهای اخیر، افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است که بیش از ۲۸ هفته است اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراض‌های گسترده درباره طرح جنجال برانگیز کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضائی است بدون آنکه هیچ نشانه دال بر عقب نشینی کابینه از تصمیم خود برای ارائه لایحه به کنست و تصویب آن وجود داشته باشد.

نتانیاهو از رهاورد تصویب اصلاحات قضائی در صدد ادامه دوران سیاسی خود است و می‌خواهد کابوس برکناری خودش و دیگر وزرای کابینه را به دلیل اتهامات متعددی که علیه آنها مطرح است، از بین ببرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395425

مهمترین اخبار ایران و جهان: