نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 04:41

مشاور سابق پنتاگون: 120هزار قبر برای تلفات ضدحمله اوکراین حفر شده است

مشاور وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که از زمان ضد حمله شکست خورده اوکراین بیش از 120 هزار قبر برای تلفات این حمله حفر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «داگلاس مک‌گریگور» مشاور وزیر دفاع سابق آمریکا گفت از زمان آغاز ضد حمله اوکراین، بیش از 120 قبر جدید برای تلفات این حمله آماده شده است. 

وی طی فیلمی که در یوتیوب منتشر کرده، گفت: «اوکراین ویران شد و تعداد ساکنان این کشور به 19 تا 20 میلیون نفر کاهش یافته و تلفات نیروهای مسلح اوکراینی در این جنگ 350 تا 400 هزار نفر برآورد شده است».

مک‌گریگور اضافه کرد که تصاویر ماهواره‌ای وجود دارد که قبرهای حفر شده برای نظامیان اوکراینی که در جریان ضد حمله شکست خورده اخیر کشته شدند را نشان می‌دهد و محاسبات تقریبی نشان می‌دهد که قربانیان ضد حمله شکست خورده اوکراین در این دوره زمانی، 123 هزار نفر بوده است.

چند روز پیش بود که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان گفته بود که اوکراین قادر به عبور از خط دفاعی روسیه نبوده و نمی‌تواند ضد حمله خود را به پیش ببرد.

وی که با نشریه واشنگتن پست مصاحبه می‌کرد، گفت که اوکراین فاقد تسلیحاتی است که بتواند توازن قوا در خط مقدم را تغییر دهد.

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442825

مهمترین اخبار ایران و جهان: