نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 01:18

تحقق ۷۶ درصدی اشتغال سال ۱۴۰۱ مددجویان کمیته امداد اردبیل

اردبیل-مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد استان اردبیل ۸ هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون ۷۶ درصد برنامه اشتغال سال ۱۴۰۱ کمیته امداد اردبیل تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه تشریح عملکرد ۱۴۰۱ اداره کل اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد استان اردبیل ۸ هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون ۷۶ درصد برنامه اشتغال سال ۱۴۰۱ کمیته امداد اردبیل تحقق یافته است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به تمام تعهدات اشتغالزایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری برای ۷ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم، افزود: این تعداد شغل معادل ۵ هزار و ۶۰۰ بوده است که اشتغال ایجاد شده با مشورت و راهنمایی گروه‌های هدایت و نظارت انجام شده و در تمام مراحل بر اشتغال ایجاد شده نظارتی جدی داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: ۹۶ درصد اشتغال انجام شده در کمیته امداد راستی آزمایی شده و بعد از اجرای طرح ۳ تا ۵ سال نظارت و کارهای کارشناسی بر روند این کسب و کار انجام می‌شود.

حسین‌نژاد رویکرد این نهاد را از معیشت محوری به نگاه توانمندسازی خانوارها یادآور شد و بیان کرد: بحث توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از دغدغه‌های جدی این نهاد است و در این راستا دو برنامه محوری ایجاد اشتغال و تولید مسکن مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما به هیچ‌وجه در بحث توانمندسازی تک بعدی و نگاه اقتصادی را مدنظر قرار ندادیم بلکه سعی‌مان بر توانمندسازی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها است، گفت: خروجی این حمایت و پشتیبانی در مسیر توانمندسازی ارتقای مهارت خانواده‌های تحت حمایت، افزایش اعتماد و خودباوری جامعه هدف و در نهایت توانمندی همه جانبه این خانواده‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091525

مهمترین اخبار ایران و جهان: