نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 10:32

شهرکرد رنگ و بوی بهاری می‌گیرد/ نصب 10 المان جدید در سطح شهر

شهردار شهرکرد با اشاره به فضاسازی نوروزی شهر گفت: ۱۰ المان جدید ساخته و در معابر پر رفت و آمد گردشگران شهرکرد نصب می‌شود و ۱۰ المان قدیمی نیز تعمیر و بهسازی خواهند شد.

محمدحسین واحدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اقدامات شهری برای استقبال از فصل بهار و نوروز از ۲ طریق ستاد خدمات شهری شهرستان شهرکرد و شهرداری محقق می‌شود که تا کنون تنها ستاد شهرداری تشکیل شده است و برنامه‌ریزی‌ها در سه حوزه عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی انجام شده است.

شهردار شهرکرد به تشریح پروژه‌های عمرانی پرداخت و افزود: مصوب شد پروژه‌های عمرانی تا قبل از فرا رسیدن نوروز به پایان برسند و یا اگر نیاز به زمان بیشتری برای تکمیل دارند به مرحله‌ای برسند که مانعی برای تردد عابران پیاده یا خودروها نباشند و چهره شهر نازیبا نشود.

وی ادامه داد: لکه‌گیری‌های آسفالت، روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی بر اساس تفکیک مناطق چهارگانه، تصمیم جدی برای مقابله با ترافیک مقطعی در عید نوروز و زمان پیک مسافر در شهر، ساماندهی پارکینگ‌های عمومی، تابلوهای راهنمایی، خط کشی معابر و سرعت‌گیرها و ساماندهی ترمینال مسافربری از قبیل تاسیسات، خط‌کشی و ... از دیگر طرح‌های عمرانی شهرکرد در آستانه عید نوروز است‌.

واحدیان بیان داشت: همچنین قراردادی نیز با پیمانکار برای ایجاد پارکینگ حاشیه‌ای به منظور سهل شدن ترافیک منعقد شد.

وی ادامه داد: البته عمده این مشکلات باید به صورت ریشه‌ای حل شود اما چون بودجه امسال بسته شده بود در بودجه سال آینده لحاظ شده‌ است.

شهردار شهرکرد با اشاره به خدمات شهری اظهار داشت: عمده کار این حوزه فضاسازی و پیرایش شهری است که در مرحله اول باید ۵ هزار تن شن و نمک استفاده شده در بارش‌های اخیر از معابر پاکسازی شود.

وی ادامه داد: فضاسازی پارک‌ها، حذف تابلوهای زائد و شیروانی و سایه‌بان‌های مزاحم، ساماندهی دست‌فروشان، رنگ‌آمیزی جداول و المان‌های شهری، خرید مبلمان شهری، اصلاح روشنایی‌ها و نقاشی‌های دیواری نیز از جمله اقدامات این حوزه است.

شهردار شهرکرد بیان داشت: ۱۰ المان جدید ساخته و در معابر پر رفت و آمد گردشگران شهرکرد نصب می‌شود و ۱۰ المان قدیمی نیز تعمیر و بهسازی خواهند شد.

وی توضیح داد: طرح زیباسازی فلکه آبی( میدان ۱۲ محرم) نیز از پایان هفته جاری کلید می‌خورد تا با الصاق کارهای هنری کمی روح به سازه فعلی بخشیده شود و نگرش‌های مردم نسبت به آن مثبت شود البته طرح‌هایی نیز برای پیاده‌روی این خیابان به عنوان خیابان پیاده‌رو‌ محوری اجرا می‌شود.

واحدیان با بیان اینکه فصل بهار با ماه رمضان همراه شده است، گفت: المان‌ها و ۱۶ برنامه‌ نرم‌افزاری از جمله جنگ شادی، اجرای سرود و تواشیح، و... ساخته شده است که در پارک‌ها و محلات برای عموم پخش شود.

وی در پایان بیان داشت: ورودی شهر نیز از سمت میدان قمربنی‌هاشم(ع) به نوروزنگار با محوریت نمد و صنایع دستی مزین خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049969

مهمترین اخبار ایران و جهان: