نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 15:29

قرارگیری اخلاق در کنار علم از فرد امثال استاد «درویزه ها» می سازد

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر بسط و گسترش معیارهای اخلاقی در کنار علم و دانش گفت: قرارگیری اخلاق در کنار علم و دانش از فرد امثال استاد درویزه ها می‌سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ظهر چهارشنبه در همایش ملی تکریم و الگوسازی زنده یاد «ابوالفضل درویزه» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: موفقیت‌های اساتید برجسته ای چون زنده یاد درویزه برگرفته از روحیه ایمانی و اعتقادی بوده است.

وی با اشاره به اثرگذاری سبک زندگی اسلامی در دستیابی به موفقیت‌ها و جایگاه رفیع علمی، افزود: مسیر سعادتمندی و اعتلای علمی در گرو زندگی سالم، آبرومند و آمیختگی با معنویت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در بخش نخبه پروری بسیار غنی است، گفت: پرورش نخبگان و اساتید علمی با برنامه محوری و استعداد باوری صورت می‌گیرد.

عباسی با اشاره به ویژگی‌های مثال زدنی زنده یاد درویزه در ابعاد مختلف، بیان کرد: شخصیت چند بعدی استاد درویزه باید برای نسل جوان مورد تبیین و بازخوانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر انتقال تجارب و اندوخته‌های بزرگانی چون زنده یاد درویزه به نسل جوان، افزود: الگوسازی اساتید و نخبگان برای جوانان از مهم‌ترین نیازهای امروز است.

استاندار گیلان با تاکید بر بسط و گسترش معیارهای اخلاقی در کنار علم و دانش، بیان کرد: قرارگیری اخلاق در کنار علم و دانش از فرد امثال زنده یاد درویزه ها می‌سازد.

عباسی با بیان اینکه پرداختن به مباحث اخلاقی و اعتقادی ضرورت دارد، گفت: جامعه‌ای که بر مبانی اخلاقی و اعتقادی پایبند باشد در زمینه‌های دیگر هم رشد می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار فراگیری علم و دانش باید مباحث اعتقادی و اخلاقی پرداخت که چرا که چراغ روشنی بخش علم، اخلاق و معنویت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050725

مهمترین اخبار ایران و جهان: