نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 02:40

برخورد قاطع دستگاه قضایی سمنان با قاچاقچیان مواد مخدر

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان با برخورد قاطع، جدی و ضبط اموال قاچاقچیان به دنبال مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان سه‌شنبه شب در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه سن اعتیاد رو به کاهش است، اظهار کرد: از عوامل اصلی اعتیاد خودفراموشی و خدافراموشی است؛ به همین سبب مبتلایان به مواد مخدر لذت زودگذر مادی را بر حلاوت ماندگار عبودیت ترجیح می‌دهند.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر طی ۴۰ سال گذشته با اهتمام ویژه دنبال شده و جان‌فشانی و جانبازی افرادی در جبهه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته؛ اما به دلیل هجمه دشمنان نیازمند دفاع مناسب در این زمینه است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان به نزدیکی ایران با منشأ تولید مواد مخدر در خارج از مرزها اشاره کرد و گفت: مواد مخدر در کشور به ارزانی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و هدایت جامعه در زمینه مبارزه با اعتیاد نیازمند همراهی بیش از پیش رسانه‌ها است.

عبداللهی تصریح کرد: طرح «یاری‌گران زندگی» طرحی منحصربه‌فرد و مؤثر در مبارزه با مواد مخدر است و امیدواریم با همراهی بخش‌های مختلف و ترویج فرهنگ زندگی سالم توفیقات فراوانی حاصل شود.

وی بیان کرد: این طرح به‌عنوان نخستین کانون یاری‌گران زندگی در روستاهای کشور است که در استان سمنان با هدف پاک‌سازی روستاها از مواد مخدر و ایجاد اشتغال و تولید ثروت و به‌منظور کاهش تقاضا و مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان با برخورد قاطع، جدی و ضبط اموال قاچاقچیان به دنبال مبارزه با مواد مخدر است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049525

مهمترین اخبار ایران و جهان: