نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 13:45

سرمایه گذاری در علم منجر به توسعه قدرت نرم نظام اسلامی می شود

ری- وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سرمایه گذاری در زمینه علم، فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری در دنیا بوده و منجر به توسعه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل ظهر دوشنبه در حاشیه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل که در حرم مطهر ایشان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که فرموده اند دانشگاه کارخانه آدم سازی است، اظهار داشت: وظیفه جامعه فرهیخته دانشگاهی، تربیت نسل‌های عالم تر، عاقل‌تر، داناتر، و با اخلاق تر و با تقوا تر از گذشته و تحویل آن به جامعه است.

زلفی گل با بیان اینکه با تولید علم، مرجعیت علمی که از منویات رهبر معظم انقلاب هست محقق خواهد شد گفت: به وسیله مصرف علم رفاه اجتماعی، آرامش و آسایش برای جامعه به وجود می‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان داشت: جامعه دانشگاهی به عنوان یک مرجع الگوساز در جامعه و کشور است که هم اکنون با توجه به حمایت‌های همه جانبه رهبر و قوای سه گانه از دانشگاه‌ها این نهاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی بیان داشت: امروزه قدرت نرم یکی از مهم‌ترین و موثرین قدرت‌ها محسوب می‌شود و در این راستا اعتقاد حاکمیت اسلامی این است که هر گونه سرمایه گذاری در زمینه علم، فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری در دنیا بوده و منجر به توسعه قدرت نرم نظام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1022469

مهمترین اخبار ایران و جهان: