نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 16:04

شیعه و سنی باید در کنار هم اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند

یزد- میدرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد گفت: امروز شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر، اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل خوشنویس صبح امروز در همایش بین المللی «بعثت و بیداری اسلامی» در یزد که همزمان با عید مبعث برگزار شد، با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: این همایش در راستای ایجاد و تقویت وحدت بین مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کنند، افزود: دشمنان دین مبین اسلام و شریعت نبوی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اجازه ندهند صدای حق طلبی و کمال گرایی اسلام به گوش جهانیان برسد از اینرو تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان آنان را به مسائل دیگری سرگرم کنند.

خوشنویس، ایجاد شبکه خبیث داعش و معرفی اسلام به شکلی کاملاً متضاد با اسلام ناب محمدی را یکی دیگر از ترفندهای دشمنان برشمرد و گفت: داعش نماد خباثت، خونخواهی و جنایتکاری بود که دشمنان ما سعی کردند اسلام را با این چهره پلید نشان دهند اما سردار دلها شهید سلیمانی عزیز و شهدای مدافع حرم که از همین کشورها برای دفاع از حریم آل الله در سوریه حضور یافتند ریشه این شجره خبیثه را خشکاندند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان عنوان کرد: ما در مجموعه استان تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مهاجرین باشیم و برگزاری چنین همایش هایی نیز در راستای تقویت همین موضوع است.

در این همایش حجت الاسلام نجم الهدی و مولوی محمدحسن باریک زهی به تبیین نقش بعثت پیامبر در بیداری اسلامی و ضرورت تقویت وحدت بین شیعه و سنی پرداختند.

در این همایش که با حضور یکصد نفر از کشورهای پاکستان، لبنان، افغانستان، نیجریه، یمن و.. حضور داشتند به تبیین نقش بعثت در بیداری اسلامی پرداخته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043225

مهمترین اخبار ایران و جهان: