نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 15:03

افزایش اختلافات میان فرماندهی پلیس رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی

منابع خبری صهیونیستی از تشدید اختلافات میان فرماندهی پلیس این رژیم و وزیر امنیت داخلی بر سر چگونگی مقابله با موج حملات فلسطینی‌ها خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اختلافات و چند دستگی میان مقامات رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر می‌شود و به تازگی نیز «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم خواستار استعفای «کوبی شبتای» بازرس کل پلیس شده است.

به نوشته پایگاه خبری عرب۴۸، حزب «قدرت یهود» به رهبری «ایتمار بن گویر» فشار زیادی برای برکناری «کوبی شبتای» به دلیل مخالفت او با تصمیمات بن گویر وارد آورده است، اما بازرس کل پلیس حاضر به استعفا نیست.

کوبی شبتای، شب گذشته در گفت‌و‌گو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که هیچ قصدی برای کناره گیری از مقام خود ندارد و گفت که در خصوص تصمیمات مربوط به قدس شرقی صرفا نمی‌تواند به خواسته‌های «ایتمار بن گویر» گوش دهد و در این رابطه نظرات فرماندهان پلیس نیز برای او مهم است.

شبکه عبری‌زبان «کان» نیز گزارش داد که بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی در پیامی به «ایتمار بن گویر» به او گفته که نمی‌تواند دستوراتش را در خصوص تسریع در تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها عملی کند. به گفته «کوبی شبتای» این کار در شرایط فعلی که حملات فلسطینی‌ها افزایش یافته است، نیاز به صدها نیروی نظامی دارد. افسران ارشد پلیس نیز همین نظر را دارند؛ اما بن گویر بر اجرای فوری احکام تخریب خانه‌های فلسطینیان اصرار دارد.

همزمان فرماندهان پلیس و سازمان‌های امنیتی صهیونیستی به مقامات سیاسی گفته‌اند که درخواست ایتمار بن گویر برای در اختیار گرفتن نیروهای گارد مرزی، بسیار خطرناک است و موجب چند دستگی و بی نظمی در امر فرماندهی نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری می‌شود.

به گفته شبکه کان، فرماندهان امنیتی همچنین به «ایتمار بن گویر» گفته‌اند که مواضع رسانه‌ای او به خصوص سخنانش در مورد اجرای عملیات «دیوار دفاعی ۲» در قدس اشغالی، به شکل قابل توجهی موجب افزایش تنش‌ها در کرانه باختری می‌شود.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خبر داد که  اقدامات افراطی ایتمار بن گویر»  صدای «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) را نیز در آورده و رونین بار در تماس تلفنی با بن گویر به او گفته است که اقدامات و مواضعش تنها موجب تنش بیشتر می‌شود.

در این راستا «رونی ملنس»، سخنگوی سابق ارتش رژیم اشغالگر قدس، از رفتار وزرای راست افراطی در کابینه بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و هشدار داد که عملکرد آن‌ها می‌تواند منجر به انفجار بی سابقه‌ای در وضعیت امنیتی شود.

او شب گذشته به شبکه کان گفت که فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اعیاد یهودیان، دوره زمانی بسیار حساسی را به وجود می‌آورد و احتمال درگیری‌های گسترده افزایش می‌‌یابد. «رونی ملنس» با تأکید بر حساسیت شرایط قدس اشغالی گفت که درگیری‌ها در این شهر می‌تواند منجر به تحرک نیروهای مقاومت در غزه و حملات موشکی از سوی آن‌ها شود.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز روز گذشته نوشت که رهبران دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا دیداری را با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم داشته و در این دیدار به وی نسبت به اقدامات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه در قدس اشغالی هشدار داده‌اند.

این مقامات صهیونیست در دیدار با نتانیاهو نسبت به تشدید درگیری امنیتی در قدس اشغالی و کرانه باختری درپی این اقدامات بن گویر ابراز نگرانی کرده‌اند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043169

مهمترین اخبار ایران و جهان: