نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 15:34

ساخت‌و‌سازغیرمجاز دامن‌گیر کشور/ دادستان: شهرداری‌‌ اجازه تخلف ندهد که بعد مجبور به تخریب شود

دادستان کل کشور ساخت و سازهای غیر مجاز را مشکلی سراسری در کشور دانست و گفت: شهرداری‌ها اجازه ندهند از ابتدا ساخت و ساز غیر مجاز آغاز شود که بعد به دنبال تخریب باشیم که سرمایه مردم و کشور هدر می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه اظهار کرد: امنیت موضوع بی بدیل در هر جامعه‌ای است که اگر نباشد هیچ کاری اعم از علم و دانش گرفته تا پیشرفت و رفاه و اقتصاد به پیش نمی‌روند و همه آنها در سایه امنیت معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عدالت لازمه دیگر برای یک جامعه مدنی است، افزود: همه ما مسئولان در اجرای عدالت در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داریم و تنها نباید از قاضی انتظار عدالت داشته باشیم لذا باید جامعه را به سمت و سویی ببریم که عدالت به صورت کامل و دقیق رعایت شود و مردم را در مسیر عدالت قرار دهیم.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه کارگزاران نظام باید این حرکت را در مردم ایجاد کنند خاطرنشان کرد: قدرت، پول و ثروت در جوامع بی خدا که مدعی حقوق بشر هستند اما خود با بشر بی عدالتی میکنند حاکم است و سیاه باد روی کسانی که بدنبال ایجاد چنین حاکمیتی در کشور هستند و سینه به پای علم آمریکا و انگلیس و .... می‌زدنند.

 وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی در جهت بهره برداری ثروتمندان بزرگ در این جوامع در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: آنهایی که در زیر بیرق لیبرالیسم کشورهای غربی سینه می‌زنند ببینند که مردم را به چه سمت و سویی می‌برند و با ایجاد اغتشاش، پرچم شاهنشاهی که مردم را بیچاره کردند بلند می‌کنند و به دنبال حاکمیت نفرت برانگیز خود هستند.
دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کنند مردم دوران تاریک و سیاه حاکمیت سلطنت و رژیم پهلوی را فراموش کرده‌اند و با راه اندازی جمعیت شکنجه گر خود می‌خواهند مردمی که طی چهل و چهار سال اخیر بر سینه غرب گرایان و دشمنان زده اند تحریک کنند.

منتظری تصریح کرد: امروز هم در جامعه کسانی هستند که با اجانب نشست و برخواست دارند و بدنبال انداختن آتش برای حاکمیت اربابان خودشان در کشور هستند اما در این کشور علیرغم همه مشکلات ، مردم اجازه حضور وعرض اندام به آنها نمیدهند وتمام برنامه ریزی های آنها که از مدت ها قبل و با سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته بود شکست خورد.

وی با بیان اینکه دشمن خیلی تلاش کرد با استفاده از اغتشاشات، کلاف نظام را در هم بپیچند،گفت: در اتفاقات اخیر جز آنکه به برخی شهرها ضرر رساندند و باعث گرفتاری مردم شدند و برخی را به شهادت رساندند اتفاقی نیفتاد و مردم با حضور گسترده خود در آیین تشییع مدافعین امنیت پاسخ قاطعی به آنان دادند
دادستان کشور با بیان اینکه مردم در ۲۲ بهمن اخیر حماسه بزرگی آفریدند، ادامه داد: در تظاهرات اخیر که طی سالهای قبل واقعا بی سابقه بود، مردم علیرغم همه مشکلات که ناشی از مشکلات درونی و توططه های دشمن بود پای کار آمدند.
منتظری با بیان اینکه دشمن امروز تمام توان خود را پای کار آورده است تا در جنگ اقتصادی کشور را به زانو دربیاورد، بیان کرد:  دشمن با چندین عنصر با جنگ ترکیبی با حضور دولت‌های مختلف بدنبال زمین زدن کشور هستند و بخش قابل توجهی از تمرکز خود را روی مسائل اقتصادی گذاشته اند و بدنبال خسته کردن مردم هستند.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات ناشی از ارز به مشکلات اقتصاد جهانی برمیگردد، گفت: نباید فکر کنیم مشکلات اقتصادی کشورهایی مثل آمریکا از ما بهتر است چون دامنه جهانی دارد و دامن ما را گرفته است اما بخشی از آن به تحریم ها برمیگردد و بخش دیگری به مشکلات داخلی که ناشی از ضعف مدیریت و ندانم کاری ها بوده، مجموعا مشکلاتی را ایجاد کرده است اما علیرغم همه مشکلات ، مردم در جایی که نیاز است به مسائل مادی پشت می‌کنند و در جهت حمایت از ارزش‌های دین و انقلاب به میدان می‌آیند.

وی با بیان اینکه مردم برای دفاع از ارزش‌های نطام و انقلاب همواره پای کار هستند و سختی ها را تحمل می‌کنند، گفت:  اگر تمام وقت خود را نیز برای خدمت به مردم بگذاریم نتوانسته ایم به آنها به خوبی خدمت رسانی کنیم.

دادستان کشور در ادامه با تاکید بر اینکه همه ما در اجرای عدالت مسئولیم و اگر هرکسی به وظایف خود عمل کند در مسیر رسیدن به نقطه عطف موفق می‌شویم، اظهار کرد: تلاش مسئولان باید در حوزه اقتصادی، جهادی و خستگی ناپذیر باشد چراکه داشتن رفاه  حق مردم است و باید برای احقاق این حق تلاش کنیم.

منتظری با بیان اینکه برای رفع گرفتاری ها دادستان ها باید از تمام ظرفیت خود استفاده کند، گفت: بخشی از حقوق مردم جنبه عمومی دارد و دادستان ها باید ورود کنند و بعنوان تکلیف قانونی وظیفه دارد ورود کند و اگر قابل حل در شهرستان است با برگزاری جلسات حل کنند و اگر نیاز به ارجاع به مرکز استان و پایتخت دارد سریعتر اقدامات آن صورت پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت قانونی برای حل مشکل مسکن ساوه افزود: متاسفانه نبود قرارداد در این خصوص مشکل ایجاد کرده است چراکه اگر قرارداد وجود داشت، از طریق موازین شرعی و قانونی حق مردم ستانده می‌شد در عین حال باید راه حل را پیدا کنیم چون مشکلی بدون راه حل نیست.

دادستان کشور خاطرنشان کرد: از لحاظ حقوقی و قانونی و‌ موازین شرعی و مسائل اجتماعی باید برای این موضوع راه حل پیدا کرد که می‌تواند با حمایت‌های دولتی و قضایی و حضور مردم مشکل حل شود.

وی در ادامه ساخت و سازهای غیر مجاز را مشکلی سراسری در کشور دانست و گفت: شهرداری‌ها نباید اجازه دهند از ابتدا ساخت و ساز غیر مجاز آغاز شود که بعد از ساخت و تجهیز و .... بدنبال تخریب آن باشیم این کار درست نیست چون سرمایه مردم و کشور است لذا اگر در جای تخلفی دیده شد از ابتدا باید جلوی آن گرفته شود تا بعدا مشکلات و چالش های بعدی ایجاد نشود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1061225

مهمترین اخبار ایران و جهان: