نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 23:52

دستگیری ۱۲۹ قاچاقچی چوب در استان سمنان/ رزمایش حفاظت اجرا شد

سمنان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه حفاظت از عرصه منابع طبیعی نیازمند عزم عمومی است، گفت:۱۲۹ قاچاقچی چوب و زغال سال جاری در استان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ابوطالبی شامگاه یکشنبه در مراسم اجرای رزمایش یگان حفاظت به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این رزمایش‌ها افزایش سطح حفاظت از عرصه‌ها است، ابراز داشت: در واقع کسانی که به منابع طبیعی دست درازی می‌کنند به روشنی در خواهند یافت که عرصه برای تخلفات آنها ناامن است.

وی ضمن بیان اینکه این رزمایش در سراسر استان سمنان به ویژه مکان‌های بحرانی با احتمال قاچاق چوب به اجرا درآمده است، افزود: حفاظت از عرصه‌ها نیازمند عزم عمومی که این گونه رزمایش‌ها این نکته را نیز برای همگان یادآور می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه طبق استانداردها می‌بایست ۲۵۰ تا ۲۶۰ نفر عرصه منابع طبیعی را حفاظت کنند، ابراز داشت: تعداد نیروهای حاضر ۵۲ نفر است اما با این وجود توانستند ۱۲۹ قاچاقچی چوب و زغال را طی سال جاری در استان سمنان دستگیر کنند.

ابوطالبی ضمن بیان اینکه ۷۲ وسیله نقلیه از متخلفان در استان سمنان توقیف شده است، تصریح کرد: طی سال جاری یگان حفاظت منابع طبیعی ۵۳ قلم انواع تجهیزات را از متخلفان توانستند شناسایی کنند.

وی ضمن بیان اینکه بدون اغماض با متخلفان در حوزه منابع طبیعی برخورد می‌شود، افزود: هدف این رزمایش‌ها نیز فهماندن همین موضوع به متخلفان و چنگ اندازان به منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی، زمین خواری و قاچاق چوب است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089425

مهمترین اخبار ایران و جهان: