نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 22:28

تخریب ۱۱۹۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

قزوین- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تخریب ۱۱۹۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر مهدی رحماندوست اظهار کرد: ۱۱۹۶ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یا اجرای احکام قضائی قطعیت یافته تخریب شده است.

وی افزود: با تخریب و قلع و قمع این بناهای غیرمجاز احداث شده ۱۵/۳ هکتار از اراضی کشاورزی این استان یه حالت اول بازگشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان بنای تخریب شده شامل بنا، فنس‌کشی، دیوارکشی و محوطه‌سازی و… است.

رحماندوست یادآور شد: تعداد موارد شناسایی شده تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان ۱۸۳۴ مورد و به مساحت ۷۵ هکتار است که از این تعداد ۱۱۹۶ مورد تخریب و مابقی بعد از طی اقدامات قانونی تعیین تکلیف می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: از این میزان بنای تخریب شده ۵۹۲ مورد در شهرستان قزوین، ۲۱۴ مورد بوئین زهرا، ۱۶۲ مورد تاکستان، ۱۲۳ مورد آبیک، ۶۵ مورد البرز و ۴۱ مورد مربوط به شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: طی همین بازه زمانی ۷۳۱ فقره پرونده قضائی تشکیل و همچنین ۸۲۶ مورد رأی قطعی قلع و قمع صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز دارد و هرگونه ساخت اتاق یا اتاقک، ریختن مصالح ساختمانی و فنس کشی و دیوارکشی از جمله مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز است که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رحماندوست افزود: زمین‌های کشاورزی ما محدود است و بایستی در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه از هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در این زمین‌ها جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: مأموران یگان حفاظت این اداره در صورت مشاهده در حین ساخت و ساز غیرمجاز مطابق با قانون، بناهای ایجاد شده را تخریب و در صورت شناسایی بناهای احداث شده نیز برای قلع و قمع به مراجع قضائی اعلام تا پس از طی کردن مراحل قانونی تخریب شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1089269

مهمترین اخبار ایران و جهان: